СОЦІАЛЬНА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ЯК КОМПОНЕНТ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ

Автор(и)

  • A. S. Shcherbakova Національний університет водного господарства та природокористування, м. Рівне
  • O. Yu. Suduk Національний університет водного господарства та природокористування, м. Рівне

DOI:

https://doi.org/10.31713/ve2202122

Ключові слова:

соціальна відповідальність, конкурентоспроможність, організація, менеджмент, інновація, конкурентні переваги, підприємство, стартап.

Анотація

В статті обґрунтовано, що соціальна відповідальність має тісний зв’язок із конкурентоспроможністю підприємства. Питання впровадження соціальної відповідальності бізнесу розглянуто не тільки з точки зору проблем соціальної сфери суспільства та необхідності забезпечення соціальних гарантій працюючого населення, а й з позиції використання соціальної відповідальності бізнесу для створення конкурентних переваг для окремого підприємства, налагодження зв’язків з громадськістю та органами центральної і місцевої влади, підтримання позитивного іміджу компанії. В статті проведений аналіз підходів до визначення поняття «соціальна відповідальність». Підкреслено необхідність збалансування соціальних зобов’язань компанії, оскільки вони можуть бути чинити як позитивний, так і негативний вплив на конкурентоспроможність організації. Встановлено, що поняття «соціальна відповідальність» має різне тлумачення в різних наукових роботах, законодавчих актах і нормативних документах і за своєю суттю охоплює багатогранні аспекти ведення бізнесу. Авторами запропоновано визначення  конкурентоспроможності та конкурентним перевагам, деталізовано склад техніко-економічних, комерційних та нормативно-правових факторів, що обумовлюють конкурентоспроможність кожного підприємства. Авторамизапропоновано комплекс мотиваційних факторів впровадження соціальної відповідальності на підприємстві. Дано опис базового інструментарію впровадження концепції соціальної відповідальності бізнесу, використання якого у різних комбінаціях дозволить кожному управлінцю знайти необхідну комбінацію дій та мотивів створення соціально відповідального бізнесу свого підприємства. Обґрунтовано, що зусилля із просування соціально або суспільно відповідальних кроків є рентабельними, вигідними, з одного боку, вони підвищують прибуток, а з іншого – збагачують підприємство новими стратегічними компетенціями. 

Біографії авторів

A. S. Shcherbakova, Національний університет водного господарства та природокористування, м. Рівне

к.е.н., доцент

O. Yu. Suduk, Національний університет водного господарства та природокористування, м. Рівне

к.с.-г.н., доцент

Посилання

Кириченко О. М., Мігдальський А. В. Методи оцінювання конкурентоспроможності підприємства. Ефективна економіка. 2017. № 2. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=5428 (дата звернення: 25.05.2021).

Green Paper Promoting a European framework for Corporate Social Responsibility. Brussels, 2001. URL: http://eurlex.europa.eu/LexUriServ/site/en/com/2001/com2001_0366en01.pdf (дата звернення: 25.05.2021).

Волосковець Н. Ю. Корпоративна соціальна відповідальність підприємств як основа інноваційного розвитку сучасної економіки. Наукові праці КНТУ. Економічні науки. 2010. Вип. 17. С. 125–131.

Соціальна відповідальність: теорія і практика розвитку : монографія / Колот А. М., Грішнова О. А. та ін. Київ : КНЕУ. 2011. 504 с.

Гончарова С. Ю., Водницька Н. В. Критерії оцінки соціально відповідального бізнесу. Науковий вісник Полтавського університету споживчої кооперації України. 2008. № 2(27). С. 188–190.

Буян О. Я. Підходи до оцінки ефективності корпоративної соціальної відповідальності підприємств в Україні. Вісник Дніпропетровського університету. Сер. Економіка. 2012. Вип. 6 (2). С. 159–165.

Лупак Р. Л. Соціальна відповідальність як складова забезпечення конкурентоспроможності підприємства. Соціально-трудові відносини: теорія та практика. 2016. № 2. С. 98–103.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-06-25

Номер

Розділ

Статьи