ЯКІСТЬ МЕДИЧНИХ ПОСЛУГ: ЕКОНОМІЧНА СУТНІСТЬ ТА ІНТЕРПРЕТАЦІЯ
DOI:
https://doi.org/10.31713/ve120218Ключові слова:
медична послуга, якість обслуговування пацієнтів, сфери забезпечення якості медичних послуг, витрати на якість, заклади охорони здоров’я.Анотація
Метою статті є вивчення економічної сутності поняття медичної послуги та виокремлення ключових сфер впливу на формування її високого якісного рівня. Виокремлено ключові фактори, що мають безпосередній вплив на формування послуг у сфері медичного обслуговування. Подано власне трактування поняття медичної послуги та розмежовано інтерпретацію якості медичної послуги у вузькому та широкому розумінні. Обґрунтовано взаємозв’язок між рівнем якості медичної послуги і витратами закладів охорони здоров’я. Розглянуто вплив ринку охорони здоров’я на формування якісної медичної послуги.Посилання
Артюхіна М., Кратт О. Сутність поняття медична послуга з позицій маркетингу. Економічний аналіз. 2012. № 10 (2). C. 194–196.
Безтелесна Л. І., Вовк В. М. Економіко-управлінське обґрунтування якості крізь призму філософсько-правових аспектів. Бізнес Інформ. 2017. № 11 (478). С. 18–23.
Вовк В. М. Складові формування якості обслуговування споживачів. Проблеми економіки. 2017. № 4. С. 250–256.
Клапків Ю. М. Теоретичні домінанти страхових послуг. Формування ринкової економіки в Україні. 2016. Вип. 35. Ч. 1. С. 210–217.
Клапків Ю., Тринчук В. Економічна природа «страхового продукту» та «страхової послуги». Економіка, фінанси, право. 2016. № 8/2. С. 34–39.
Назарко С. О. Ефективне управління медичним закладом в умовах реформування системи охорони здоров’я. Ефективна економіка. 2020. № 1. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/pdf/1_2020/57.pdf. (дата звернення: 18.03.2021).
Kister A., Vovk, V. Quality Monitoring Model Based on Analysis of Medical Errors. Center for Quality. 2014. P. 439–450.
Klapkiv, Y., Vovk, V., Klapkiv, L. Comparative Analysis of the Health Care Institutions' Competitiveness Level. Montenegrin Journal of Economics. 2020. 16(3). Pp. 69–82.
Opolski K., Dykowska G., & Możdżonek M. Zarządzanie przez jakość w usługach zdrowotnych. Teoria i Praktyka. 2005. Wydawnictwo CeDeWu, Warszawa. S. 36–42.
Opolski K., & Szemborska E. Sfery zarządzania jakością w służbie zdrowia. Antidotum. 9/97. 145 s.
Trela A. Zarządzanie jakością w placówce medycznej. Warszawa, wyd. Wiedza i Praktyka. 2014. 191 s.
Zdrowie 21. Zdrowie dla wszystkich w XXI wieku. Podstawowe założenia polityki zdrowia dla wszystkich w Regionie Europejskim WHO. Światowa Organizacja Zdrowia. URL: http://www.parpa.pl/index.php/alkohol-weuropie/zdrowie-21-zdrowie-dla-wszystkich-who (dostęp: 31.10.2020).