ТЕХНОЛОГІЇ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ В ОСВІТІ: МОЖЛИВОСТІ ТА ПЕРСПЕКТИВИ ВИКОРИСТАННЯ

Автор(и)

  • Федір Швець Національний університет водного господарства та природокористування, м. Рівне https://orcid.org/0000-0001-9163-142X
  • Валерій Сорока Національний університет водного господарства та природокористування, м. Рівне https://orcid.org/0000-0002-8994-2680
  • Віталій Зощук Національний університет водного господарства та природокористування, м. Рівне https://orcid.org/0000-0001-7572-4677
  • Микола Швець Національний університет водного господарства та природокористування, м. Рівне https://orcid.org/0000-0003-1445-5199
  • Олександр Мороз Національний університет водного господарства та природокористування, м. Рівне https://orcid.org/0000-0001-7265-4706

DOI:

https://doi.org/10.31713/ve2202425

Ключові слова:

штучний інтелект, здобувач вищої освіти, методики штучного інтелекту, адаптивне навчання, інструменти штучного інтелекту, індивідуальний підхід, прокторинг

Анотація

У статті розкрито сутність поняття «штучного інтелекту». На основі аналізу вітчизняного та зарубіжного досвіду  продемонстровано роль штучного інтелекту у розвитку освітнього середовища. Розглянуто інструменти та методологічне підґрунтя для інтеграції штучного інтелекту в освітнє середовище з метою покращення підготовки здобувачів вищої освіти, набуття ними сучасних компетенцій та розвитку професійних компетенцій науково-педагогічного персоналу закладів вищої освіти. Встановлено, що інновації штучного інтелекту позитивно впливають на різні аспекти навчального процесу, дозволяють виявляти прогалини в знаннях здобувачів та зосереджуватись на їх усуненні через індивідуальні підходи. Розкрита роль основних методик штучного інтелекту (персоналізації, інтерактивності та аналітики), інструменти, можливості та їх переваги над традиційними методами навчання. Особлива увага приділена прокторинговим системам, що засновані на технологіях штучного інтелекту та дозволяють вести спостереження за здобувачами, які онлайн складають певний вид контролю (модульний або підсумковий),щоб переконатися, що вони дотримуються правил доброчесності. Дана система дає можливість здобувачу вищої освіти поєднувати роботу з навчанням не залежно від того, де він проживає, в якому часовому поясі знаходиться чи просто потребуєте безпечного процесу оцінювання, онлайн-прокторинг фактично виступає сполучною ланкою між сучасними потребами та традиційним оцінюванням, пропонуючи безперешкодний та надійний досвід складання модульних та підсумкових контролів. Висвітлені функції, типи (живе тестування, післяконтрольне тестування таавтоматизоване тестування) та можливості онлайн-тестування. Розглянуто можливості АІ-прокторингу щодо  забезпечення чесності проведення модульних та підсумкових контролів, виявлення спроб шахрайства та можливості запобігання їм через сповіщення в режимі реального часу як здобувачів вищої освіти, так і викладачів. 

Біографії авторів

Федір Швець, Національний університет водного господарства та природокористування, м. Рівне

к.т.н., доцент

Валерій Сорока, Національний університет водного господарства та природокористування, м. Рівне

к.с.-г.н., доцент

Віталій Зощук, Національний університет водного господарства та природокористування, м. Рівне

к.т.н., доцент

Микола Швець, Національний університет водного господарства та природокористування, м. Рівне

к.т.н., доцент

Олександр Мороз, Національний університет водного господарства та природокористування, м. Рівне

к.с.-г.н., доцент

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-06-21

Номер

Розділ

Статьи