FORMING THE BUSINESS STRATEGY OF TRADE ENTERPRISES IN MODERN CONDITIONS OF ENTREPRENEURSHIP

Authors

  • V. А. Petruk National University of Water and Environmental Engineering, Rivne
  • І. P. Petruk National University of Water and Environmental Engineering, Rivne

Keywords:

external environment, internal environment, business strategy, stages of business strategy formation, competitive advantages.

Abstract

The article reveals the essence of the notion of business strategy, systematizes scientific approaches to its structure, proposes the main stages of the formation of a business strategy for a trading company in accordance with its objectives and capabilities.

Author Biographies

V. А. Petruk, National University of Water and Environmental Engineering, Rivne

Candidate of Engineering (Ph.D.), Associate Professor

І. P. Petruk, National University of Water and Environmental Engineering, Rivne

Candidate of Economics (Ph.D.), Associate Professor

References

Бутитер А. Р. Стратегічний підхід до розвитку діяльності торговельних підприємств. Науковий вісник Національного лісотехнічного університету України. 2005. Вип. 15.4. С. 354–357.

Зарембуха Є. М. Особливості формування стратегії діяльності торговельного підприємства. Вісник Хмельницького національного університету. 2014. Т. 2. № 5. С. 133–136.

Колчакова М. В. Фактори впливу на діяльність підприємств торгівлі. Вісник МСУ. Економічні науки. Х., 2007. № 1. С. 46–49.

Куцик П. О., Медвідь Л. Г., Шевчук В. О., Харинович-Яворська Д. О. Діяльність торговельних підприємств у конкурентному середовищі: контрольно-аналітичне забезпечення системи управлін-

ня : монографія. Чернівці : Технодрук, 2015. 370 с.

Рогоза М. Є., Кузьменко О. К. Моделювання процесу вибору стратегії розвитку торговельними підприємствами системи споживчої кооперації. Вісник економічної науки України. 2012. № 1. С. 142–145. 6. Основні показники роздрібної торгівлі підприємств Рівненської обл. URL: www.rv.ukrstat.gov.ua/. (дата звернення:

11.2018).

Butyter A. R. Stratehichnyi pidkhid do rozvytku diialnosti torhovelnykh

pidpryiemstv. Naukovyi visnyk Natsionalnoho lisotekhnichnoho universytetu Ukrainy. 2005. Vyp. 15.4. S. 354–357.

Zarembukha Ye. M. Osoblyvosti formuvannia stratehii diialnosti torhovelnoho pidpryiemstva. Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universytetu. 2014. T. 2. № 5. S. 133–136.

Kolchakova M. V. Faktory vplyvu na diialnist pidpryiemstv torhivli. Visnyk MSU. Ekonomichni nauky. Kh., 2007. № 1. S. 46–49.

Kutsyk P. O., Medvid L. H., Shevchuk V. O., Kharynovych-Yavorska D. O. Diialnist torhovelnykh pidpryiemstv u konkurentnomu seredovyshchi: kontrolno-analitychne zabezpechennia systemy upravlinnia : monohrafiia. Chernivtsi : Tekhnodruk, 2015. 370 s.

Rohoza M. Ye., Kuzmenko O. K. Modeliuvannia protsesu vyboru stratehii rozvytku torhovelnymy pidpryiemstvamy systemy spozhyvchoi kooperatsii. Visnyk ekonomichnoi nauky Ukrainy. 2012. № 1. S. 142–145. 6. Osnovni pokaznyky rozdribnoi torhivli pidpryiemstv Rivnenskoi obl. URL: www.rv.ukrstat.gov.ua/. (data zvernennia: 15.11.2018).

Issue

Section

Статьи