THE USE OF INFORMATION TECHNOLOGY TOOLS TO IMPROVE DISTANCE EDUCATION
Keywords:
distance learning, information and communication technology, interactivity, webinar, learning process, case studyAbstract
The article considers the relevance of the work determined by the necessity of developing pedagogical technologies and teaching methods that allow intensifying the competence of studying at classes in education in order to ensure a high level of professional training; and, the classification of interactivity by types for a distance learning system has been conducted; The basic principles of interactivity in distance learning systems on the basis of information and communication technologies are considered and a number of positive results are highlighted; The scientific-theoretical bases and methodical features of application of webinars in high school are considered; The possibilities and functional features of the webinar as a progressive technology of introduction of interactive methods of teaching in the modern distance educational process are formulated; The case-case method is investigated – an instrument that allows applying theoretical knowledge to the solution of practical problems; General competencies, the formation of which contributes to the casestudio.References
Інноваційні педагогічні технології: теорія та практика використання у вищій школі : монографія / І. І. Доброскок, В. П. Коцур, С. О. Нікітчина, та ін. Переяслав-Хмельниц. держ. пед. ун-т ім. Г. Сковороди, Ін-т пед. освіти і освіти дорослих АПН України. 2008. 284 с.
Феномен інновації: освіта, суспільство, культура : монографія / В. Г. Кремень, В. В. Ільїн, С. В. Пролеєв та ін. Київ, Ін-т обдар. дитини АПН України. 2008. 471 c.
Інновації у вищій освіті: проблеми, досвід, перспективи : монографія / П. Ю. Саух, О. Є. Антонова, О. С. Березюк та ін. Житомир, ЖДУ ім. І. Франка. 2011. 443 с.
Абдалова О. И., Исакова О. Ю., Левшенкова И. П. Особенности использования массовых открытых онлайн-курсов в обучении. Высш. образование сегодня. 2014. № 8. С. 39–41.
Галиця І., Галиця О. Інтелектуально-конкурентні ігри як креативний механізм активізації педагогічного, наукового та інноваційного процесів. Вища школа. № 1. 2011. С. 104–107.
Вахрушева Т. Ю. Інтерактивні технології навчання як засіб активізації навчально-пізнавальної діяльності студентів. Нові технології навчання. Київ. Вип. 47. 2007. С. 64–69.
Коваль Т. І. Підготовка викладачів вищої школи: інформаційні технології у педагогічній діяльності : навч.-метод. посіб. Київ, Вид. центр НЛУ. 2009. 380 с.
Козяр М. М., Зачко О. Б., Рак Т. Є. Віртуальний університет : навч.-метод. посіб. Львів, Львівський державний університет безпеки життєдіяльності. 2009. 168 с.
Морзе Н. В., Ігнатенко О. В. Методичні особливості вебінарів, як інноваційної технології навчання. Інформаційні технології в
освіті. Вип. 5. Херсон : ХДУ. 2010. С. 31–39.
Динцис Д. Методические особенности проведения вебинаров на краткосрочных курсах по методике «in-class» [Methodical features of conducting webinars on short-term courses in the "in-class" method]. URL: http://www.trainings.ru/library/articles/?id=13183 (дата звернення: 10.11.2018).
Thomas G. How to Do Your Case Study: A Guide for Students and Researchers / Gary Thomas // Thousand Oaks, CA: Sage Publications. 2011. PP. xi, 231.
Klonoski R. The case for case studies: Deriving theory from evidence / R. Klonoski // Journal of Business Case Studies. № 9(3). 2013. PP. 264.
REFERENCES:
Innovatsiini pedahohichni tekhnolohii: teoriia ta praktyka vykorystannia u vyshchii shkoli : monohrafiia / I. I. Dobroskok, V. P. Kotsur, S. O. Nikitchyna, ta in. Pereiaslav-Khmelnyts. derzh. ped. un-t im. H. Skovorody, In-t ped. osvity i osvity doroslykh APN Ukrainy. 2008. 284 s.
Fenomen innovatsii: osvita, suspilstvo, kultura : monohrafiia / V. H. Kremen, V. V. Ilin, S. V. Proleiev ta in. Kyiv, In-t obdar. dytyny APN Ukrainy. 2008. 471 c.
Innovatsii u vyshchii osviti: problemy, dosvid, perspektyvy : monohrafiia / P. Yu. Saukh, O. Ye. Antonova, O. S. Bereziuk ta in. Zhytomyr, ZhDU im. I. Franka. 2011. 443 s.
Abdalova O. Y., Ysakova O. Yu., Levshenkova Y. P. Osobennosty yspolzovanyia massovуkh otkrуtуkh onlain-kursov v obuchenyy. Vуssh. obrazovanye sehodnia. 2014. № 8. S. 39–41.
Halytsia I., Halytsia O. Intelektualno-konkurentni ihry yak kreatyvnyi mekhanizm aktyvizatsii pedahohichnoho, naukovoho ta innovatsiinoho protsesiv. Vyshcha shkola. № 1. 2011. S. 104–107.
Vakhrusheva T. Yu. Interaktyvni tekhnolohii navchannia yak zasib aktyvizatsii navchalnopiznavalnoi diialnosti studentiv. Novi tekhnolohii navchannia. Kyiv. Vyp. 47. 2007. S. 64–69.
Koval T. I. Pidhotovka vykladachiv vyshchoi shkoly: informatsiini tekhnolohii u pedahohichnii diialnosti : navch.-metod. posib. Kyiv,
Vyd. tsentr NLU. 2009. 380 s.
Koziar M. M., Zachko O. B., Rak T. Ye. Virtualnyi universytet : navch.-metod. posib. Lviv, Lvivskyi derzhavnyi universytet bezpeky zhyttiediialnosti. 2009. 168 s.
Morze N. V., Ihnatenko O. V. Metodychni osoblyvosti vebinariv, yak innovatsiinoi tekhnolohii navchannia. Informatsiini tekhnolohii v osviti. Vyp. 5. Kherson : KhDU. 2010. S. 31–39.
Dyntsys D. Metodycheskye osobennosty provedenyia vebynarov na kratkosrochnыkh kursakh po metodyke «in-class» [Methodical features of conducting webinars on short-term courses in the "in-class" method]. URL: http://www.trainings.ru/library/articles/?id=13183 (data zvernennia: 10.11.2018).
Thomas G. How to Do Your Case Study: A Guide for Students and Researchers / Gary Thomas // Thousand Oaks, CA: Sage Publications. 2011. PP. xi, 231.
Klonoski R. The case for case studies: Deriving theory from evidence / R. Klonoski // Journal of Business Case Studies. № 9(3). 2013. PP. 264.