ОСОБЛИВОСТІ АНТИКРИЗОВОГО УПРАВЛІННЯ В УМОВАХ ІНФОРМАЦІЙНИХ ЕКСТЕРНАЛІЙ
DOI:
https://doi.org/10.31713/ve2202216Ключові слова:
інформаційні екстерналії, антикризове управління, маркетингові стратегії, віртуалізація, HR-політика.Анотація
У статті розглянуто особливості антикризового управління у умовах інформаційних екстерналій. Оскільки інформаційні екстерналії, що розгортаються в інформаційному полі, впливають на всі сфери суспільного, економічного та політичного життя, і такий негативний вплив, який проявляється в падінні попиту, зниженні платоспроможності населення, зниженні конкурентного стану, ослабленні кадрового потенціалу та ін., що надалі може призвести до реальної кризи, вихід з якої можливий лише із впровадженням антикризового управління, що має свої особливості в умовах інформаційних екстерналій. З огляду на те, що основними компонентами інформаційних екстреналій є високі технології, людський капітал, прагма-психологія, у дослідженні описуються напрямки антикризового управління, які будуть реалізуватись у віртуалізації підприємства, кадровій політиці та брендингу.Процес віртуалізації підприємства передбачає створення за допомогою інформаційно-комунікативних технологій віртуального ринку, віртуальної реальності та віртуальної організації підприємства. Крім того, віртуалізація підприємства реалізовує такі функції: комунікативну,управління даними, маркетинг, вдосконалення процесу, планування ресурсів.Кадрова політика в антикризовому управлінні в умовах інформаційної війни орієнтується на контроль за витратами бюджету, на вдоволення працівників, на навчання та розвиток, на розв’язання конфліктів та на підвищення продуктивності. З іншого боку така політика передбачає вирішення поточних проблем співробітників, залучення нових співробітників, звільнення співробітників, підвищення морального духу.Оскільки маркетингова стратегія безпосередньо впливає на ефективність антикризового управління в умовах інформаційної війни, а брендинг є основним елементом, його реалізація допомагає виділитись серед конкурентів, сформувати пізнаваність бренду, створити постійний досвід роботи з брендом, створити зв’язок із аудиторією та перетворити їх на лояльних клієнтів. Ефективна маркетингова стратегія оперує ресурсами підприємства для створення контенту, який охоплює дослідження ринку, визначення профілю цільового ринку, визначення унікальності товару, реалізацію маркетингової стратегії, визначення цілей та бюджету.Посилання
Єфименко Т. І. Інформація в антикризовому управлінні: глобальний аспект стандартизації обліку та фінансовоіїзвітності. Київ : ДННУ «Акад. фін. Управління», 2015. 400 с.
URL: humanresourcesedu.org (дата звернення: 22.05.2022).
Рамазанов С. К., Степаненко О. П., Тимашова Л. А. Методи антикризового управління. Луганськ : Вид-во СНУ ім. В. Даля, 2004. 192 с.
10 Key Technologies that enable Big Data Analytics for businesses. Maruti Techlabs. URL: https://towardsdatascience.com/10-key-technologies-that-enable-big-data-analyticsfor-businesses-d82703891e2f (дата звернення: 22.05.2022).
Максимова Т., Жданова О., Івченко Є. Особливості формування маркетингової стратегії та маркетингової політики на українських промислових підприємства в умовах кризи. Маркетинг в Україні. 2009. № 6. С. 22–26.