ВДОСКОНАЛЕННЯ ОРГАНІЗАЦІЙНОЇ СТРУКТУРИ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ З МЕТОЮ ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ ЛІЦЕНЗІЙНОЇ ТА ГОСПОДАРСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
DOI:
https://doi.org/10.31713/ve220208Ключові слова:
ліцензування, економіка, заклади вищої освіти, ринок праці, ринок освітніх послуг, стратегія управління, інформаційноаналітична діяльність.Анотація
Активне входження закладів вищої освіти України в Європейський освітній простір, демографічний спад, що посилює конкуренцію на ринку освітніх послуг, реформування системи вищої освіти, системи ліцензування освітньої діяльності, запровадження автономії закладів вищої освіти, в т.ч. академічної і фінансової, ставить перед закладами освіти необхідність розробляти нові стратегії розвитку, що вимагає застосування нових інструментаріїв і технологій маркетингу. Маркетинг освітніх послуг має на меті формування закладами вищої освіти стратегії і тактики поведінки на ринку освітніх послуг. Зважаючи, на те, що заклади освіти виходять на ринок зі специфічним товаром, таким як освітня послуга, формування якого має базуватися на потребах внутрішніх і зовнішніх стейкхолдерів, необхідно звернути увагу на повноту інформаційно-аналітичного забезпечення, що передує прийняттю управлінських рішень. У даній статті проведено аналіз достатності інформаційного та аналітичного забезпечення прийняття рішень закладами вищої освіти щодо входження в нові сектори ринку освітніх послуг, прийняття рішень про запровадження нових освітніх програм та удосконалення існуючих. Запропоновано шляхи удосконалення організаційної структури закладів вищої освіти з метою розробки нових стратегій розвитку для стимулювання економічних результатів господарської діяльності та підвищення ефективності ліцензійної діяльності. Описаний соціально-економічний вплив запропонованих заходів з метою прийняття обґрунтованих управлінських рішень.Посилання
Obolenska T. Ye. Marketynh u sferi osvitnikh posluh : avtoref. … d-ra ekon. nauk : 08.06.02 / Khark. derzh. ekon. un-t. Kh., 2002. 33 s.
Vasylkova N. V. Stratehichne marketynhove planuvannia u vyshchomu navchalnomu zakladi. Ekonomika ta pidpryiemnytstvo : zb. nauk. prats molodykh uchenykh ta aspirantiv. U 2 ch. Ch. 1. 2015. Vyp. 34-35. S. 6–14.
Reshetnikova I. L. Student yak spozhyvach osvitnikh posluh u systemi marketynhu vyshchoho navchalnoho zakladu. Ekonomika ta pidpryiemnytstvo : zb. nauk. pr. molodykh uchenykh ta aspirantiv. U 2 ch. Ch. 1. 2015. Vyp. 34-35. S. 59–67.
Reshetnikova I. L. Marketynhove zabezpechennia konkurentospromozhnosti vyshchykh navchalnykh zakladiv. Marketynh v Ukraini. 2010. № 4. S. 67–70.
Saburova M. M. Organizatsiya rabotyi otdela marketinga: teoriya i praktika : uchebnik. Ulyanovsk : UlGTU, 2017. 236 s.
Marketynhova polityka zakladu vyshchoi osvity : kolektyvna monohrafiia / za zah. red. N. L. Savytskoi. Kh. : KhDUKhT, 2018. 163 s.
Zhehus O. V. Rynok posluh vyshchoi osvity yak osnova marketynhovoi diialnosti vyshchoho navchalnoho zakladu. Ekonomichna stratehiia i perspektyvy rozvytku sfery torhivli ta posluh : zb. nauk. prats / redkol. O. I. Cherevko (vidpov. red.) ta in. Kharkiv : KhDUKhT, 2017. Vyp. 1 (25). S. 269–281.
Yakymchuk A. Yu. Internatsionalizatsiia diialnosti suchasnoho universytetu: implementatsiia zakhodiv pidvyshchennia yakosti osvity. Innovatsiinyi universytet i liderstvo : proekt i mikroproekty – III : zb. statei / vidpovidalni redaktory T. Finikov, R. Sukharski. Varshava : Wydział „Artes Liberales” UW. 2019. 412 c. C. 122–130. ISBN 978-83-63636-84-5.
Klimova A. Gosudarstvennoe regulirovanie hozyaystvennoy deyatelnosti vyisshih uchebnyih zavedeniy Ukrainyi na primere litsenzirovaniya obrazovatelnoy deyatelnosti. International Journal of New Economics and Social Sciences. 2017. № 2 (6). S. 349–358.
Yakymchuk A. Yu., Klimova A. V. Instrumenty vdoskonalennia systemy litsenzuvannia zakladiv vyshchoi osvity: ekonomichni aspekty zaprovadzhennia mizhnarodnoho dosvidu. Visnyk Natsionalnoho universytetu vodnoho hospodarstva ta pryrodokorystuvannia. Ser. Ekonomichni nauky. 2019. № 4 (88). S. 365–377.
Klimova A. V. Instytutsiini osnovy litsenzuvannia osvitnoi diialnosti u sferi vyshchoi osvity Ukrainy. Investytsii : praktyka ta dosvid. Ser. Ekonomichni nauky. 2019. № 10. S. 65–72.