CHARACTERISTICS OF THE REGIONAL ENVIRONMENT OF THE RIVNЕ REGION HOTEL INDUSTRY
DOI:
https://doi.org/10.31713/ve320225Keywords:
region, hotel industry, field of hospitality, collective means of accommodation, market of hotel services, types of tourism, marketing tools.Abstract
Based on official data and the authors' own observations, the article characterizes the regional environment of the hotel industry in the Rivne region. The objects of the study are the administrative and territorial districts of the Rivne region: Varash, Sarny, Dubno, Rivne and the city of Rivne. The analysis of collective means of accommodation was carried out in each district of the Rivne region and in the city of Rivne. The following sequence was chosen for analysis: the number of collective means by types of placement and their graphic interpretation to visualize the density of the location of these means in the analyzed territories. It was found that unlike the regions of the region, the regional center has a fairly dense location of hospitality facilities. The reason for this is the development of recreational, business, local history and educational tourism, as well as the length of the M 06 road of international importance. In the regions the location of hotels is concentrated only in places where such types of tourism as educational, rural, hiking, gastronomic, etc., are developing. The advantage of the author's search is that a similar study was conducted for the first time in the Rivne region. This is confirmed by the interactive links to accommodationsites and the results obtained regarding the comparative evaluation of the data of the State Statistics Service of Ukraine with the data of the online housing reservation systems and the Googlemaps cartographic web service. It was determined that the recreational, historical and local history resources and transit potential in the region are not used to their full extent. The reason for this is the insufficient use of marketing tools that ensure the orientation of the producer of hotel services to the consumer: conducting research on the market of hotel services, developing communication activities, expanding the range of hotel services, active sales activities of hotels, etc.References
Рівненська обласна державна адміністрація : вебсайт. URL: https://www.rv.gov.ua/news/rivnenshchina-z-novim-adminterustroyemparlament-stvoriv-4-novi-rajoni-zamist-16 (дата звернення: 05.09.2022).
Державна служба статистики України : вебсайт. URL: http://www.ukrstat.gov.ua/ (дата звернення: 10.08.2022).
Рівненська обласна державна адміністрація. Стратегія розвитку Рівненської області на період до 2027 року : вебсайт. URL: https://www.rv.gov.ua/strategiya-rozvitku-rivnenskoyi-oblasti-na-period-do-2027-roku-onovlena (дата звернення: 29.08.2022).
Про затвердження Тимчасових рекомендацій щодо організації протиепідемічних заходів в готелях на період карантину у зв'язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19) : Постанова від 21.05.2020 № 22. URL: https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0022488-20#Text (дата звернення: 05.09.2022).
Міністерство інфраструктури України : вебсайт. URL: https://mtu.gov.ua/news/33053.html (дата звернення: 05.08.2022).
Ніколайчук О. А. Тренди розвитку вітчизняної індустрії гостинності в умовах COVID-19. Вісник Харківського національного університету. Міжнародні відносини. Економіка. Країнознавство. Туризм. Харків, 2022. № 13. С. 108–114.
Hospitality Trends: The Latest Trendsin The Hospitality Industry.
URL: https://www.revfine.com/hospitality-trends/ (дата звернення: 14.09.2022).
Конарівська О. Б., Кушнір Н. Б., Чадюк А. В. Створення нових туристичних об’єктів у місті Рівне як елемент розвитку внутрішнього туризму в Україні. Географія, туризм і природокористування : матеріали Регіональної студ. наук. конф. кафедри туризму та готельно-ресторанної справи у НУВГП (м. Рівне, 11 травня 2022 р.). Рівне : Вид. О. Зень, 2022. С. 49–51.
ГО «Асоціація готелів та курортів України» : офіційний сайт (UHRA). URL: https://ring.org.ua/edr/uk/company/43851744 (дата звернення: 15.08.2022).