FEATURES OF ANTI-CRISIS MANAGEMENT IN TERMS OF INFORMATION EXTERNALITIES

Authors

  • Ye. V. Mykhailova National University of Water and Environmental Engineering, Rivne
  • N. B. Savina National University of Water and Environmental Engineering, Rivne

DOI:

https://doi.org/10.31713/ve2202216

Keywords:

information externalities, crisis management, marketing strategies, virtualisation, HR policy.

Abstract

The features of crisis management in terms of information externalities are  viewed in this research. Because of the information externalities are unfolding in the information field it affects all spheres of social, economic, and political life, and such a negative impact, which can lead to the real crisis. This impact is overviewed in falling demand, declining solvency, reduced competitiveness, weakening human resources, etc. Taking into consideration that the main components of information externalities are high technology, human capital, pragma psychology, the research describes the areas of crisis management, which will be implemented in the virtualisation of the enterprise, HR policy and branding.

Author Biographies

Ye. V. Mykhailova, National University of Water and Environmental Engineering, Rivne

Сandidate of Philological Sciences (Ph.D.)

N. B. Savina, National University of Water and Environmental Engineering, Rivne

Doctor in Economics, Professor

References

Єфименко Т. І. Інформація в антикризовому управлінні: глобальний аспект стандартизації обліку та фінансовоіїзвітності. Київ : ДННУ «Акад. фін. Управління», 2015. 400 с.

URL: humanresourcesedu.org (дата звернення: 22.05.2022).

Рамазанов С. К., Степаненко О. П., Тимашова Л. А. Методи антикризового управління. Луганськ : Вид-во СНУ ім. В. Даля, 2004. 192 с.

10 Key Technologies that enable Big Data Analytics for businesses. Maruti Techlabs. URL: https://towardsdatascience.com/10-key-technologies-that-enable-big-data-analyticsfor-businesses-d82703891e2f (дата звернення: 22.05.2022).

Максимова Т., Жданова О., Івченко Є. Особливості формування маркетингової стратегії та маркетингової політики на українських промислових підприємства в умовах кризи. Маркетинг в Україні. 2009. № 6. С. 22–26.

Downloads

Published

2022-06-24

Issue

Section

Статьи