ПІДПРИЄМНИЦЬКИЙ ПОТЕНЦІАЛ: ЕКОНОМІЧНА СУТНІСТЬ, ВИДИ ТА ЗНАЧЕННЯ

Автор(и)

  • M. A. Myronets Національний університет водного господарства та природокористування, м. Рівне
  • B. F. Shyrko Надслучанський інститут Національного університету водного господарства та природокористування, м. Березне
  • R. H. Ivaniv Національний університет «Львівська політехніка», м. Львів

DOI:

https://doi.org/10.31713/ve4202210

Ключові слова:

підприємницький потенціал, підприємництво, підприємець, економічний потенціал.

Анотація

У статті висвітлено основні підходи до формування економічної сутності підприємницького потенціалу, досліджено характерні його складники. Запропоновано власне тлумачення означеного поняття. Розглянуто трактування  економічних категорій «підприємець», «підприємництво» вітчизняними та  зарубіжними науковцями економістами. Наведено основні характеристики  підприємницького потенціалу. Звернено увагу на структуру економічного  потенціалу підприємства. Окреслено його складові.

Біографії авторів

M. A. Myronets, Національний університет водного господарства та природокористування, м. Рівне

здобувач вищої освіти третього (освітньо-наукового) рівня

B. F. Shyrko, Надслучанський інститут Національного університету водного господарства та природокористування, м. Березне

к.е.н., доцент

R. H. Ivaniv, Національний університет «Львівська політехніка», м. Львів

здобувач вищої освіти другого (магістерського) рівня

Посилання

Господарський кодекс України. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/436-15 (дата звернення: 10.09.2022).

Довбенко В. І., Мельник В. М. Потенціал і розвиток підприємства : навч. посіб. Львів : Львівська політехніка, 2010.

Ануфрієва О. Л., Пальчевська Т. Г., Лагоцька Г. М., Терещенко О. О.

Підприємницька діяльність : навч. посіб. Івано-Франківськ : Лілея, 2014. 304 с.

Миргородська А. П. Розкриття сутності поняття «підприємницький потенціал» та його роль в потенціалі підприємства. Экономика и управление. 2011. № 5. С. 144–149.

Карапінський Б. А., Шира Т. Б. Інноваційно-технологічний потенціал

підприємств регіону: аналіз формування та фінансування. Регіональна економіка. 2007. № 2. С. 77–86.

Рєпіна І. М. Підприємницький потенціал: методологія оцінки та управління. Вісник Української академії державного управління при Президентові України.

Гринчук Т. П. Підприємницький потенціал сільських територій та фактори його реалізації в сучасних умовах України. Економіка, фінанси, менеджмент: актуальні питання науки і практики. 2015. № 3. С. 64–71.

Черних О. Оцінка конкурентоспроможності підприємницького потенціалу підприємства. Збірник наукових праць ЧДТУ. 2014. Вип. 36. Частина І. Том 1. С. 179–188.

Рубин Ю. Б. Теория и практика предпринимательской конкуренции. Москва : МФПА, 2004. 572 с.

Хачатрян В. В., Богацька Н. М. Змістовні особливості категорії «підприємницький потенціал» в умовах євроінтеграції та глобалізації. Глобальні та національні проблеми економіки. 2016. Вип. 13. С. 98–100.

Оксенюк К. І. Підприємницький потенціал регіону: сутність та напрями забезпечення його розвитку. Економічний форум. 2017. № 2. URL: http://eforumlntu.com/arxіv-nomerіv.htm (дата звернення: 10.09.2022).

Ковальська Л. Л. Підприємницький потенціал підприємства: економічна сутність та методика оцінки. Економічний форум. 2019. № 4.

Академічний тлумачний словник української мови. URL: http://sum.in.ua/ (дата звернення: 10.09.2022).

Отенко И. П. Механизм управления потенциалом предприятия : науч. изд. Х. : Изд-во ХГЭУ, 2003. 220 с.

Бланк И. А. Финансовая стратегия предприятия. К. : Ника-Центр; Эльга, 2004. 720 с.

Врода Ю. Ф. Оцінка та формування стратегічних напрямів розвитку потенціалу машинобудівного підприємства : автореф. дис. … канд. екон. наук : 08.00.04. Х., 2009. 23 с.

Ільчук О. О. Особливості утворення синергетичного ефекту управління економічним потенціалом торговельного підприємства в сучасних умовах господарювання. Науковий вісник НЛТУ України. 2010. Вип. 20.1 215 с.

Ареф’єва О. В., Харчук Т. В. Економічні засади формування потенціалу підприємства. Актуальні проблеми економіки. 2008. № 7 (85). С. 71–76.

Павлов К. В., Павлова О. М., Шостак Л. М., Романюк Д. А. Стратегічні напрями нарощення економічного потенціалу підприємства. Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Сер. Міжнародні відносини. Економіка. Країнознавство. Туризм. Харків, 2021. Вип. № 14. С. 90–95.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-12-23

Номер

Розділ

Статьи