СУТНІСТЬ І ЗНАЧЕННЯ ІННОВАЦІЙНОЇ СТРАТЕГІЇ ТУРИСТИЧНОГО БІЗНЕСУ ДЛЯ РОЗВИТКУ РЕГІОНІВ КРАЇНИ
DOI:
https://doi.org/10.31713/ve420215Ключові слова:
туристична інфраструктура, ринок туристичних послуг, регіон, стратегія, інновація, розвиток, туристичний бізнес.Анотація
У статті проведено критичний теоретичний аналіз понять «інновація», «стратегія», «розвиток», «туристичний бізнес» з метою формулювання поняття «інноваційна стратегія розвитку туристичного бізнесу». З’ясовано, що туристичний бізнес сьогодні відноситься до інноваційної сфери через активне використання технічних, інформаційних, інтелектуальних та інших видів інновацій. Доведено, що інновації у сфері туристичних послуг визначається, як нові: концепції сервісу, канали зв’язку з клієнтами, системи розподілу і технологічні рішення тощо. Узагальнено, що інноваційну стратегію розвитку туристичного бізнесу доцільно розглядати з трьох позицій: як процес перетворення кількісних і якісних параметрів туристичного бізнесу; як результуюча характеристика параметрів ринку туристичних послуг (попит, пропозиція, ринкова ціна) у просторі і часі; як підтвердження незворотності в часі реалізації змін у функціонуванні ринку туристичних послуг. Запропоновано авторське визначення поняття інноваційна стратегія розвитку туристичного бізнесу на рівні регіону.Посилання
Мазаракі А. А., Мельниченко С. В., Михайліченко Г. І., Ткаченко Т. І. Інновінг в туризмі : монографія / за заг. ред. А. А. Мазаракі. Київ : Київ. нац. торг.-екон. ун-т, 2016. 532 с.
Шумпетер Й. Теория экономического развития. Москва : Директ медиа Паблишинг, 2008. 401 с.
Друкер П. Бизнес и инновации. Москва : Вильямс, 2007. 432 с. URL : http://www.management.com.ua/books/viewbooks.php?id=438 (дата звернення: 20.09.2021).
Яковец Ю. В. Эпохальные инновации XXI века. Москва : Экономика, 2004. 444 с.
Azmil Munif Mohd Bukhari, Mohd Faiz Hilmi. Challenges and Outcome of Innovative Behavior: A Qualitative Study of Tourism Related Entrepreneurs. Journal of Technology Management & Innovation. Universid ad Alberto Hurtado, Facultad de Economía y Negocios, 2012. Vol. 7, Issue 2. P. 131–143.
Harnessing Innovation for Regional Tourism Development, Centre for Regional Tourism Research, Southern Cross University.
Новиков В. С. Инновации в туризме : учеб. пособ. для студ. высш. учеб. заведений. Москва : Академия, 2007. 208 с.
Ансофф И. Новая корпоративная стратегия. Санкт-Петербург : Питер, 1999. 415 с.
Бланк И. А. Торговый менеджмент. Киев : Украинско-Финский институт менеджмента и бизнеса, 2007. 408 с.
Дойль П. Менеджмент: стратегия и тактика. Санкт-Петербург : Питер, 2002. 560 с.
Мескон М., Альберт М., Хедоури Ф. Основы менеджмента / пер. с англ. Москва : Дело, 2005. 720 с.
Економічна енциклопедія : у 3 т. / С. В. Мочерний та ін. Київ : Видавничий центр «Академія», 2001. Т. 2. 848 с.
Карлоф Б. Деловая стратегия : концепция, содержание, символы. Москва : Экономика, 2001. 240 с.
Портер М. Стратегія конкуренції. Методика аналізу галузей і діяльності конкурентів. Київ : Основи, 1998. 390 с.
Сумець О. М. Стратегія підприємства. Теорія, ситуації, приклади : навч. посіб. Київ : ВД «Професіонал», 2005. 320 с.
Ансофф И. Стратегическое управление / пер. с англ. Москва : Экономика, 2005. 519 c.
Гапоненко А. Л., Панкрухин А. П. Стратегическое управление : учеб. для вузов, обучающихся по спец. «Менеджмент организаций». Москва : ОМЕГА-Л, 2006. 464 с.
Ільїн В. В., Кулагін Ю. І. Людинa і світ : навч. посіб. Київ : КНТЕУ, 2003. 283 с.
Коротков Э. М. Концепция менеджмента : учеб. пособ. для студ. и слуш. по направл. менеджмент . Москва : ДеКА, 1996. 301 с.
Смирнов Э. А. Основы теории организации : учеб. пособ. для вузов Москва : ЮНИТИ, 2000. 375 с.
Євдокимова Д. М. Державне регулювання економічного розвитку : автореф. дис. ... канд. екон. наук : 08.01.01 «Економічна теорія». Київ. нац. екон. ун-т. Київ, 2002. 20 с.
Лукінов І. Активізація створювальної політики економічних реформ. Економіка України. 2008. № 1. С. 3–7.