СУТНІСТЬ І ЗНАЧЕННЯ ІННОВАЦІЙНОЇ СТРАТЕГІЇ ТУРИСТИЧНОГО БІЗНЕСУ ДЛЯ РОЗВИТКУ РЕГІОНІВ КРАЇНИ

Автор(и)

  • O. B. Konarivska Національний університет водного господарства та природокористування, м. Рівне
  • M. S. Yakovyshyna Національний університет водного господарства та природокористування, м. Рівне
  • A. O. Нordiіchuk Національний університет водного господарства та природокористування, м. Рівне

DOI:

https://doi.org/10.31713/ve420215

Ключові слова:

туристична інфраструктура, ринок туристичних послуг, регіон, стратегія, інновація, розвиток, туристичний бізнес.

Анотація

У статті проведено критичний теоретичний аналіз понять «інновація», «стратегія», «розвиток», «туристичний бізнес» з метою формулювання поняття «інноваційна стратегія розвитку туристичного бізнесу». З’ясовано, що туристичний бізнес сьогодні відноситься до інноваційної сфери через активне використання технічних, інформаційних, інтелектуальних та інших видів інновацій. Доведено, що інновації у сфері туристичних послуг визначається, як нові: концепції сервісу, канали зв’язку з клієнтами, системи розподілу і технологічні рішення тощо. Узагальнено, що інноваційну стратегію розвитку туристичного бізнесу доцільно розглядати з трьох позицій: як процес перетворення кількісних і якісних параметрів туристичного бізнесу; як результуюча характеристика параметрів ринку туристичних послуг (попит, пропозиція, ринкова ціна) у просторі і часі; як підтвердження незворотності в часі реалізації змін у функціонуванні ринку туристичних послуг. Запропоновано авторське визначення поняття  інноваційна стратегія розвитку туристичного бізнесу на рівні регіону.

Біографії авторів

O. B. Konarivska, Національний університет водного господарства та природокористування, м. Рівне

к. е. н., доцент

M. S. Yakovyshyna, Національний університет водного господарства та природокористування, м. Рівне

ст. викладач

A. O. Нordiіchuk, Національний університет водного господарства та природокористування, м. Рівне

здобувач вищої освіти другого (магістерського) рівня

Посилання

Мазаракі А. А., Мельниченко С. В., Михайліченко Г. І., Ткаченко Т. І. Інновінг в туризмі : монографія / за заг. ред. А. А. Мазаракі. Київ : Київ. нац. торг.-екон. ун-т, 2016. 532 с.

Шумпетер Й. Теория экономического развития. Москва : Директ медиа Паблишинг, 2008. 401 с.

Друкер П. Бизнес и инновации. Москва : Вильямс, 2007. 432 с. URL : http://www.management.com.ua/books/viewbooks.php?id=438 (дата звернення: 20.09.2021).

Яковец Ю. В. Эпохальные инновации XXI века. Москва : Экономика, 2004. 444 с.

Azmil Munif Mohd Bukhari, Mohd Faiz Hilmi. Challenges and Outcome of Innovative Behavior: A Qualitative Study of Tourism Related Entrepreneurs. Journal of Technology Management & Innovation. Universid ad Alberto Hurtado, Facultad de Economía y Negocios, 2012. Vol. 7, Issue 2. P. 131–143.

Harnessing Innovation for Regional Tourism Development, Centre for Regional Tourism Research, Southern Cross University.

Новиков В. С. Инновации в туризме : учеб. пособ. для студ. высш. учеб. заведений. Москва : Академия, 2007. 208 с.

Ансофф И. Новая корпоративная стратегия. Санкт-Петербург : Питер, 1999. 415 с.

Бланк И. А. Торговый менеджмент. Киев : Украинско-Финский институт менеджмента и бизнеса, 2007. 408 с.

Дойль П. Менеджмент: стратегия и тактика. Санкт-Петербург : Питер, 2002. 560 с.

Мескон М., Альберт М., Хедоури Ф. Основы менеджмента / пер. с англ. Москва : Дело, 2005. 720 с.

Економічна енциклопедія : у 3 т. / С. В. Мочерний та ін. Київ : Видавничий центр «Академія», 2001. Т. 2. 848 с.

Карлоф Б. Деловая стратегия : концепция, содержание, символы. Москва : Экономика, 2001. 240 с.

Портер М. Стратегія конкуренції. Методика аналізу галузей і діяльності конкурентів. Київ : Основи, 1998. 390 с.

Сумець О. М. Стратегія підприємства. Теорія, ситуації, приклади : навч. посіб. Київ : ВД «Професіонал», 2005. 320 с.

Ансофф И. Стратегическое управление / пер. с англ. Москва : Экономика, 2005. 519 c.

Гапоненко А. Л., Панкрухин А. П. Стратегическое управление : учеб. для вузов, обучающихся по спец. «Менеджмент организаций». Москва : ОМЕГА-Л, 2006. 464 с.

Ільїн В. В., Кулагін Ю. І. Людинa і світ : навч. посіб. Київ : КНТЕУ, 2003. 283 с.

Коротков Э. М. Концепция менеджмента : учеб. пособ. для студ. и слуш. по направл. менеджмент . Москва : ДеКА, 1996. 301 с.

Смирнов Э. А. Основы теории организации : учеб. пособ. для вузов Москва : ЮНИТИ, 2000. 375 с.

Євдокимова Д. М. Державне регулювання економічного розвитку : автореф. дис. ... канд. екон. наук : 08.01.01 «Економічна теорія». Київ. нац. екон. ун-т. Київ, 2002. 20 с.

Лукінов І. Активізація створювальної політики економічних реформ. Економіка України. 2008. № 1. С. 3–7.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-29

Номер

Розділ

Статьи