ТЕХНОЛОГІЇ ЕЛЕКТРОННОГО БІЗНЕСУ ЯК ІНСТРУМЕНТ КОНКУРЕНЦІЇ В СУЧАСНОМУ СУСПІЛЬСТВІ
DOI:
https://doi.org/10.31713/ve4202131Ключові слова:
електронний бізнес, інновації, управління, цифровізація, конкурентоспроможність, електронна комерція.Анотація
У статті обґрунтовано, що розвиток світової економіки нерозривно пов’язаний із поширенням Інтернету та цифровізацією бізнес-процесів.Використання електронних засобів зв'язку стає однією з ключових умов виживання компаній в умовах жорсткої конкуренції. У статті розглядаються підходи до визначення поняття «електронний бізнес».Відповідно до одного з підходів, автори трактують електронний бізнес як підприємницьку діяльність, яка здійснюється лише з використанням Інтернету. Інший підхід більш універсальний. У ньому поєднано погляди авторів на електронний бізнес як сучасні бізнес-процеси, що здійснюються за допомогою інформаційно-телекомунікаційних технологій. Запропоновано концепцію структури електронного бізнесу, який складається з таких елементів: Інтранет (внутрішні інструменти для електронного обміну даними); Екстранет (зовнішні інструменти для електронного обміну даними з партнерами); Інтернет (електронна комерція). У роботі обґрунтовується, що інновації є невід'ємною частиною електронного бізнесу та електронної комерції, але український бізнес має незначний досвід використання інноваційних можливостей електронного бізнесу і, як наслідок, програє в конкурентній боротьбі. В роботі встановлено, що електронна економіка відкрила для бізнесу можливості генерувати нові ідеї на основі оперативного аналізу бізнес-аналітики та швидкого зворотного зв’язку з клієнтами, дозволяючи компаніям реагувати на інноваційні очікування потенційних клієнтів. Так сформувалися нові ринки: месенджери, онлайн-пошук, онлайн-реклама, онлайн-комерція, електронний коучинг, електронне навчання тощо. В статті розкрито основні переваги електронного бізнесу та тенденції велектронній комерції.Посилання
Костин К. Б., Березовская А. А. Современное состояние и перспективы развития мирового электронного бизнеса. Российское предпринимательство. 2017. № 24. Т. 18. С. 4071–4086.
Dave Chaffey, David Edmundson-Bird, Tanya Hemphill. Digital Business and E-commerce Management. 2019. 640 p.
W. Chan Kim, Renée Mauborgne. Blue Ocean Strategy, Expanded Edition: How to Create Uncontested Market Space and Make the Competition Irrelevant. 2015. 320 p.
Куприяновский В. П. Цифровая экономика – умный способ работать. International Journal of Open Information Technologies. 2016. № 2. С. 31.
Bruno Moriset. E-Business and eCommerce. Jean Moulin Lyon 3 University. Lyon–France, 2018. URL: https://halshs.archives-ouvertes.fr/halshs-01764594/document (дата звернення: 12.11.2021).
Clement J. Worldwide e-commerce share of retail sales 2015–2023. URL: https://www.statista.com/statistics/534123/e-commerce-share-of-retail-salesworldwide/ (дата звернення: 12.11.2021).
Яценко О. М., Грязіна А. С., Шевчик О. О. Електронна комерція як елемент глобальної торговельної системи. Актуальні проблеми економіки. 2019. № 8 (218). С. 4–15.