ТЕХНОЛОГІЇ ЕЛЕКТРОННОГО БІЗНЕСУ ЯК ІНСТРУМЕНТ КОНКУРЕНЦІЇ В СУЧАСНОМУ СУСПІЛЬСТВІ

Автор(и)

  • A. S. Shcherbakova Національний університет водного господарства та природокористування, м. Рівне

DOI:

https://doi.org/10.31713/ve4202131

Ключові слова:

електронний бізнес, інновації, управління, цифровізація, конкурентоспроможність, електронна комерція.

Анотація

У статті обґрунтовано, що розвиток світової економіки нерозривно пов’язаний із поширенням Інтернету та цифровізацією бізнес-процесів.Використання електронних засобів зв'язку стає однією з ключових умов виживання компаній в умовах жорсткої конкуренції. У статті розглядаються підходи до визначення поняття «електронний бізнес».Відповідно до одного з підходів, автори трактують електронний бізнес як підприємницьку діяльність, яка здійснюється лише з використанням Інтернету. Інший підхід більш універсальний. У ньому  поєднано погляди авторів на електронний бізнес як сучасні бізнес-процеси, що здійснюються за допомогою інформаційно-телекомунікаційних технологій. Запропоновано концепцію структури електронного бізнесу, який складається з таких елементів: Інтранет (внутрішні інструменти для електронного обміну даними); Екстранет (зовнішні інструменти для електронного обміну даними з партнерами); Інтернет (електронна комерція). У роботі обґрунтовується, що інновації є невід'ємною частиною електронного бізнесу та електронної комерції, але український бізнес має незначний досвід використання інноваційних можливостей електронного бізнесу і, як наслідок, програє в конкурентній боротьбі. В роботі встановлено, що електронна економіка відкрила для бізнесу можливості генерувати нові ідеї на основі оперативного аналізу бізнес-аналітики та швидкого зворотного зв’язку з клієнтами, дозволяючи компаніям реагувати на інноваційні очікування потенційних клієнтів. Так сформувалися нові ринки: месенджери, онлайн-пошук, онлайн-реклама, онлайн-комерція, електронний коучинг, електронне навчання тощо. В статті розкрито основні переваги електронного бізнесу та тенденції велектронній комерції.

Біографія автора

A. S. Shcherbakova, Національний університет водного господарства та природокористування, м. Рівне

к.е.н., доцент

Посилання

Костин К. Б., Березовская А. А. Современное состояние и перспективы развития мирового электронного бизнеса. Российское предпринимательство. 2017. № 24. Т. 18. С. 4071–4086.

Dave Chaffey, David Edmundson-Bird, Tanya Hemphill. Digital Business and E-commerce Management. 2019. 640 p.

W. Chan Kim, Renée Mauborgne. Blue Ocean Strategy, Expanded Edition: How to Create Uncontested Market Space and Make the Competition Irrelevant. 2015. 320 p.

Куприяновский В. П. Цифровая экономика – умный способ работать. International Journal of Open Information Technologies. 2016. № 2. С. 31.

Bruno Moriset. E-Business and eCommerce. Jean Moulin Lyon 3 University. Lyon–France, 2018. URL: https://halshs.archives-ouvertes.fr/halshs-01764594/document (дата звернення: 12.11.2021).

Clement J. Worldwide e-commerce share of retail sales 2015–2023. URL: https://www.statista.com/statistics/534123/e-commerce-share-of-retail-salesworldwide/ (дата звернення: 12.11.2021).

Яценко О. М., Грязіна А. С., Шевчик О. О. Електронна комерція як елемент глобальної торговельної системи. Актуальні проблеми економіки. 2019. № 8 (218). С. 4–15.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-29

Номер

Розділ

Статьи