СТРАТЕГІЧНЕ УПРАВЛІННЯ РЕДАКЦІЯМИ ГАЗЕТ НА ОСНОВІ ВЕБАНАЛІТИКИ

Автор(и)

  • O. Р. Burchenia Національний університет водного господарства та природокористування

DOI:

https://doi.org/10.31713/ve420202

Ключові слова:

стратегічне управління, інформація, вебаналітика, вебсайт, відвідувачі, аудиторія, ринок преси.

Анотація

Ключовим моментом стратегічного управління редакцією є процес, який базується на механізмі завчасного прогнозування напрямів подальшого розвитку редакції в бізнес-середовищі. У статті проаналізовано регіональний ринок ЗМІ з точки зору використання вебаналітики. Автор приходить до висновку, що вагома частка учасників цього ринку недостатньою мірою використовує у своїй діяльності механізми стратегічного управління на основі вебаналітики. У пропонованому дослідженні здійснено спробу окреслити набір необхідного інструментарію, який допоможе редакціям друкованих та електронних видань отримати дані для аналізу і моніторингу уподобань читача. Водночас розглянуто стандарти вебаналітики, проаналізовано сучасні вебсистеми, які використовуються в інформаційно-аналітичній діяльності ЗМІ задля впевненості, що вони не лише продукують контент, але і його зміст доходить до читачів. Застосування вебаналітики є потрібним для використання редакціями друкованих та електронних ЗМІ з метою подальшого просування продукту на ринку преси. Значимість цього дослідження полягає у розумінні важливості використання даних веб-аналітики для успішної роботи мас-медіа. 

Біографія автора

O. Р. Burchenia, Національний університет водного господарства та природокористування

здобувач вищої освіти третього (освітньо-наукового) рівня

Посилання

Shershnova Z. Ye. Stratehichne upravlinnia : pidruchnyk. 2-he vyd., pererob. i dop. Kyiv : KNEU, 2004. 699 s.

Danilova Ye. I. Vzaiemozviazok stratehichnoho ta operatyvnoho upravlinnia v systemi upravlinnia kompaniieiu. Ekonomika. Sotsiolohiia. Menedzhment. 2009. № 4. S. 24–27.

Pan L. V. Zbalansovana systema pokaznykiv (BALANCED SCORECARD – BSc) yak instrument efektyvnoho upravlinnia stratehiieiu orhanizatsii. Naukovi zapysky. 2010. № 21. S. 56–63.

Hedroits H. Yu. Vyznachennia sutnosti poniattia «stratehichne upravlinnia». Ekonomichni nauky/10 Ekonomika pidpryiemstva. 2012. № 2. S. 22–23.

Serhii Ksondz. Vyznachennia ta obgruntuvannia faktoriv, shcho formuiut seredovyshche pidpryiemnytskoi diialnosti. URL: http://econom.chnu.edu.ua/wp-content/uploads/2016/10/ksjondz-9.pdf. (data zvernennia: 01.11.2020).

Statystyka. URL: http://www.ukrbook.net/statistika_.html. (data zvernennia: 31.10.2020).

Ukrainsku presu vbyly poshta ta internet: koly znyknut drukovani hazety. URL: https://dyvys.info/2019/12/02/ukrayinsku-presuvbyly-poshta-ta-internet-koly-znyknut-drukovani-gazety/ (data zvernennia: 30.10.2020).

Beztelesna L. I., Pliashko O. S., Burchenia O. P. Otsinka vplyvu konkurentsii na diialnist redaktsii mistsevykh komunalnykh drukovanykh zasobiv masovoi informatsii. Biznes Inform. 2017. № 6. C. 55–61.

Redaktsiina zalezhnist ta internet-slabkist reformovanykh ukrainskykh ZMI – analitychnyi zvit za sichen-liutyi 2020 roku (drukovani vydannia). URL: https://idpo.org.ua/reports/3317-redakcijnazalezhnist-ta-internet-slabkist-reformovanix-ukra%d1%97nskix-zmi-analitichnij-zvitza-sichen-lyutij-2020-roku-drukovani-vidannya.html (data zvernennia: 30.10.2020).

Servis analizu saitiv. URL: https://a.pr-cy.ru/ (data zvernennia: 31.10.2020).

Periodychni vydannia Ukrainy. Ukrposhta : ofitsiinyi veb portal. URL: https://www.ukrposhta.ua/ua/periodychni-vydannia (data zvernennia: 01.11.2020).

Mudra I. Veb-analityka yak vazhlyva skladova uspishnoho funktsionuvannia ZMI v Interneti. Visnyk Natsionalnoho universytetu «Lvivska politekhnika». Ser. Zhurnalistski nauky. 2018. № 896. S. 117–126. URL: ttp://nbuv.gov.ua/UJRN/vnulpjn_2018_896_18 (data zvernennia: 02.11.2020).

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статьи