ОРГАНІЗАЦІЙНО-УПРАВЛІНСЬКІ ТРАНСФОРМАЦІЇ ТА ІННОВАЦІЇ У НАДАННІ ПОСЛУГ В СИСТЕМІ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ УКРАЇНИ
DOI:
https://doi.org/10.31713/ve320223Ключові слова:
освітня послуга, система середньої освіти, трансформації, інновації, онлайн-школа.Анотація
Відображено існуючий державний механізм реалізації універсальної соціальної гарантії населенню – отримання освітніх послуг у системі середньої освіти. Проілюстровано еволюцію механізму фінансування освітніх послуг в системі середньої освіти у процесі децентралізації. Наведено ресурсний потенціал системи середньої освіти України. Доведено, що доки держава та її органи управління займаються оптимізацією використання ресурсів системи середньої освіти у ній реалізуються інновації надання послуг в онлайн-школах, які зорієнтовані на врахування викликів зовнішнього середовища, широке використання інформаційних технологій та власних коштів населення. Спрогнозовано, що подальше бажання населення здобути середню освіту в онлайншколах з використанням коштів держави, може спричинити суттєві організаційно-управлінські трансформації.Посилання
Безтелесна Л. І. Управління людським розвитком та його фінансове забезпечення в Україні: оцінка і перспективи : монографія / Нац. ун-т вод. госп-ва та природокористування. Рівне : НУВГП, 2010. 361 с.
Vito Tanzi. Welfare Systems and Their Complexity. Экономическая политика. 2018. № 5. Т. 13. С. 50–65.
Іван Осадчий. Система самооцінювання якості освіти і якості освітньої діяльності в закладі освіти. URL: http://education-ua.org/ua/articles/1410-sistemasamootsinyuvannya-yakosti-osviti-i-yakosti-osvitnoji-diyalnosti-v-zakladi-osviti (дата звернення: 15.08.2022).
Осадчий І. Про освітню послугу, освітнє середовище та партнерство у сфері загальної середньої освіти. URL: http://educationua.org/ua/articles/1314-pro-osvitnyu-poslugu-osvitne-seredovishche-ta-partnerstvou-sferi-zagalnoji-serednoji-osviti (дата звернення: 15.08.2022).
Фесенко О., Якимчикас Є. Тенденції реформування нової української школи в контексті запровадження сучасних методів та підходів в освіті. Acta Paedagogiсa Volynienses. 2021. № 6. URL:
http://journals.vnu.volyn.ua/index.php/pedagogy/article/view/362 (дата звернення: 15.08.2022).
Редько С. І., Панченко А. Г. Дослідження мотиваційних джерел педагогічних працівників як чинника успіху загальноосвітнього навчального закладу. URL: https://core.ac.uk/download/pdf/33690972.pdf (дата звернення: 15.08.2022).
Безтелесна Л. І., Василів В. Б. Компетенція педагогічних працівників та якість послуг як чинник визначення освітніх субвенцій. Фінанси України. 2020. № 6. С. 117–126.
Про затвердження формули розподілу освітньої субвенції між місцевими бюджетами : Постанова КМУ № 1088 від 27.12.2017 р. URL: https://www.kmu.gov.ua/npas/pro-zatverdzhennya-formuli-rozpodilu-osvitnoyisubvenciyi-mizh-miscevimi-byudzhetami. (дата звернення: 15.08.2022).
Дешборд: аналіз ефективності видатків на загальну середню освіту / Міністерство фінансів України. URL: https://mof.gov.ua/uk/the-reform-of-education. (дата звернення: 15.08.2022).
Видатки на освіту. URL: https://mof.gov.ua/uk/the-reform-ofeducation (дата звернення: 15.08.2022).
Онлайн-школа. URL: https://onlineschool.com.ua/ (дата звернення: 15.08.2022).