ОРГАНІЗАЦІЙНО-УПРАВЛІНСЬКІ ТРАНСФОРМАЦІЇ ТА ІННОВАЦІЇ У НАДАННІ ПОСЛУГ В СИСТЕМІ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ УКРАЇНИ

Автор(и)

  • L. I. Beztelesna Національний університет водного господарства та природокористування, м. Рівне
  • О. S. Pliashko Рівненський державний гуманітарний університет, м. Рівне
  • S. V. Fedorenko Національний університет водного господарства та природокористування, м. Рівне

DOI:

https://doi.org/10.31713/ve320223

Ключові слова:

освітня послуга, система середньої освіти, трансформації, інновації, онлайн-школа.

Анотація

Відображено існуючий державний механізм реалізації універсальної  соціальної гарантії населенню – отримання освітніх послуг у системі середньої освіти. Проілюстровано еволюцію механізму фінансування освітніх послуг в системі середньої освіти у процесі децентралізації. Наведено ресурсний потенціал системи середньої освіти України. Доведено, що доки держава та її органи управління займаються оптимізацією використання ресурсів системи середньої освіти у ній реалізуються інновації надання послуг в онлайн-школах, які зорієнтовані на врахування викликів зовнішнього середовища, широке використання інформаційних технологій та власних коштів населення. Спрогнозовано, що подальше бажання населення здобути середню освіту в онлайншколах з використанням коштів держави,  може спричинити суттєві організаційно-управлінські трансформації.

Біографії авторів

L. I. Beztelesna, Національний університет водного господарства та природокористування, м. Рівне

д.е.н., професор

О. S. Pliashko, Рівненський державний гуманітарний університет, м. Рівне

к.е.н., доцент

S. V. Fedorenko, Національний університет водного господарства та природокористування, м. Рівне

здобувач вищої освіти першого (бакалаврського) рівня вищої освіти

Посилання

Безтелесна Л. І. Управління людським розвитком та його фінансове забезпечення в Україні: оцінка і перспективи : монографія / Нац. ун-т вод. госп-ва та природокористування. Рівне : НУВГП, 2010. 361 с.

Vito Tanzi. Welfare Systems and Their Complexity. Экономическая политика. 2018. № 5. Т. 13. С. 50–65.

Іван Осадчий. Система самооцінювання якості освіти і якості освітньої діяльності в закладі освіти. URL: http://education-ua.org/ua/articles/1410-sistemasamootsinyuvannya-yakosti-osviti-i-yakosti-osvitnoji-diyalnosti-v-zakladi-osviti (дата звернення: 15.08.2022).

Осадчий І. Про освітню послугу, освітнє середовище та партнерство у сфері загальної середньої освіти. URL: http://educationua.org/ua/articles/1314-pro-osvitnyu-poslugu-osvitne-seredovishche-ta-partnerstvou-sferi-zagalnoji-serednoji-osviti (дата звернення: 15.08.2022).

Фесенко О., Якимчикас Є. Тенденції реформування нової української школи в контексті запровадження сучасних методів та підходів в освіті. Acta Paedagogiсa Volynienses. 2021. № 6. URL:

http://journals.vnu.volyn.ua/index.php/pedagogy/article/view/362 (дата звернення: 15.08.2022).

Редько С. І., Панченко А. Г. Дослідження мотиваційних джерел педагогічних працівників як чинника успіху загальноосвітнього навчального закладу. URL: https://core.ac.uk/download/pdf/33690972.pdf (дата звернення: 15.08.2022).

Безтелесна Л. І., Василів В. Б. Компетенція педагогічних працівників та якість послуг як чинник визначення освітніх субвенцій. Фінанси України. 2020. № 6. С. 117–126.

Про затвердження формули розподілу освітньої субвенції між місцевими бюджетами : Постанова КМУ № 1088 від 27.12.2017 р. URL: https://www.kmu.gov.ua/npas/pro-zatverdzhennya-formuli-rozpodilu-osvitnoyisubvenciyi-mizh-miscevimi-byudzhetami. (дата звернення: 15.08.2022).

Дешборд: аналіз ефективності видатків на загальну середню освіту / Міністерство фінансів України. URL: https://mof.gov.ua/uk/the-reform-of-education. (дата звернення: 15.08.2022).

Видатки на освіту. URL: https://mof.gov.ua/uk/the-reform-ofeducation (дата звернення: 15.08.2022).

Онлайн-школа. URL: https://onlineschool.com.ua/ (дата звернення: 15.08.2022).

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-09-30

Номер

Розділ

Статьи