ФОРМУВАННЯ ТА РОЗВИТОК ОСВІТНІХ КЛАСТЕРІВ ЯК ВАЖЛИВА КОНКУРЕНТНА ПЕРЕВАГА НАЦІОНАЛЬНОЇ ЕКОНОМІКИ

Автор(и)

  • Zhiwei Dong Вінницький національний технічний університет, м. Вінниця
  • V. V. Zianko Вінницький національний технічний університет, м. Вінниця

DOI:

https://doi.org/10.31713/ve220206

Ключові слова:

національна економіка, освітня галузь, державна політика, освітні кластери, органи управління, організаційно-економічний механізм, оцінка ефективності, конкурентна перевага.

Анотація

У статті на основі праць науковців досліджено проблеми у сфері освіти в Україні. Визначено, що з метою забезпечення сталого розвитку економіки та її конкурентоспроможності необхідно здійснювати зміни вимог до рівня та якості освіти шляхом формування процесів освітніх кластерів в країні. Розроблено основні концептуальні положення освітнього кластеру, складовими елементами яких є: створення єдиного інтеграційного освітнього простору; освітня модель, системна багаторівнева інтеграція; вертикальна та горизонтальна структура взаємодії з роботодавцем. Проведено характеристику функцій органів управління освітнього кластеру та виокремлено етапи формування організаційно-економічного механізму освітнього кластеру. Проведено оцінку ефективності освітнього кластеру за такими аспектами : конкурентний, бізнесовий, регіональний, ресурсний, коопераційний. Доведено, що формування і розвиток освітніх кластерів є суттєвою конкурентною перевагою національної економіки України, яка здатна впливати на формування державної політики в освітній галузі. 

Біографії авторів

Zhiwei Dong, Вінницький національний технічний університет, м. Вінниця

стажер-дослідник

V. V. Zianko, Вінницький національний технічний університет, м. Вінниця

д.e.н., професор

Посилання

Mudra O. V. Realizatsiia sotsialnoho partnerstva u prostori osvitnoho klasteru. URL: http://ea.donntu.org: 202012.pdf (data zvernennia: 22.05.2020).

Reshetniak O. I., Zaika Yu. A. Orhanizatsiino-ekonomichnyi mekhanizm formuvannia osvitnikh klasteriv v Ukraini : monohrafiia. Kharkiv : Vyd-vo NUA, 2018. 204 s. URL: http://dspace.nua.kharkov.ua.pdf (data zvernennia: 22.05.2020).

Sokolova K. S. Ispolzovanie klasternogo podhoda v tselyah povyisheniya konkurentosposobnosti sistemyi obrazovaniya: sravnitelnyiy analiz mejdunarodnogo opyita. Sovremennyie issledovaniya sotsialnyih problem. 2010. № 4.1 (04). S. 531–541.

Zhuk O. P., Drozdovska L. O. Klasternyi pidkhid u protsesi optymizatsii systemy vyshchoi osvity Ukrainy. Visnyk ONU im. Mechnikova. Odesa, 2013. T. 18. Vyp. 1/3. S. 151–153.

Galimova L. I. Obrazovatelnyiy klaster kak mehanizm innovatsionnogo razvitiya proizvodstvennoy deyatelnosti. Vestnik Kazanskogo tehnicheskogo universiteta. Kazan, 2009. № 5. S. 125–127.

Reshetnyak E. I. Formirovanie obrazovatelnyih klasterov: otsenka sinergeticheskogo effekta. Vcheni zapysky Kharkivskoho humanitarnoho universytetu «Narodna ukrainska akademiia». Kharkiv, 2015. T. 21. S. 246–254.

Nataliia Savina, Olha Romanko, Konrad Gromaszek, and Saule Smailova «Information technology for evaluation of innovation indicators influence and investment activity on competitiveness of the region», Proc. SPIE 11176, Photonics Applications in Astronomy, Communications, Industry, and High-Energy Physics Experiments 2019, 1117625 (6 November 2019); https://doi.org/10.1117/12.2537073.

Nataliia Savina, Olha Romanko, Sergii Pavlov, Volodymyr Lytvynenko. Modern management of national competitiveness. Informatyka, Automatyka, Pomiary w Gospodarce i Ochronie Środowiska. № 2. Vol. 9. 2019/6/21. P. 68–71.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статьи