МОДЕЛЬ БІЗНЕС-ПРОЦЕСУ «УПРАВЛЯТИ ЯКІСТЮ» У ФОРМАТІ IDF0

Автор(и)

  • V. V. Netepchuk Національний університет водного господарства та природокористування, м. Рівне

DOI:

https://doi.org/10.31713/ve2202013

Ключові слова:

якість, управляти якістю, система менеджменту якості, модель, бізнес-процес, стандарт, ISO, принципи менеджменту якості, графічна мова IDF0.

Анотація

Еволюція розвитку підходів до вдосконалення результатів операційної діяльності підприємства і прагнення менеджменту оптимізувати співвідношення ціна/якість продукції веде управлінську думку до «створення і забезпечення результативного функціонування системи якості, що включає необхідні організаційну структуру, процедури, процеси і ресурси». Метою написання статті є огляд функцій процесу управління якістю, методологічний аналіз вимог та рекомендацій стандартів серії ISO 9000 щодо розробки, функціонування і вдосконалення системи управління якістю, а також розробка у форматі IDF0 моделі «Системи управління якістю» як сукупності бізнес-процесів. Проведений автором огляд змісту функцій бізнес-процесу «Управляти якістю», аналіз вимог та рекомендацій стандартів серії ISO 900 щодо розробки і функціонування системи менеджменту якістю дав можливість змоделювати її у формі бізнес-процесу відповідно до вимог нотації IDF0, ідентифікувати та описати основні продукти її функціонування та виконати декомпозицію цього бізнес-процесу у вигляді ланцюжка бізнес-процесів: визначити зміст системи менеджменту якості, планувати систему менеджменту якості, забезпечити функціонування системи менеджменту якості, контролювати стан якості, усувати невідповідності та покращувати систему менеджменту якості. Наведений у статті алгоритм декомпозиції бізнеспроцесу «Управляти якістю» дозволяє системно представити проміжні та результуючі продукти бізнес-процесів системи менеджменту якості, проводити вимірювання стану системи менеджменту якості і впливати на її результативність та ефективність через управлінські рішення, що прийняті на підставі документованих даних та інформації про стан управління якістю.

Біографія автора

V. V. Netepchuk, Національний університет водного господарства та природокористування, м. Рівне

cт. викладач, Заслужений працівник освіти України

Посилання

Netepchuk V. V. Upravlinnia biznes-protsesamy : navch. posibnyk. Rivne : NUVHP, 2014. 158 s.

ISO 9004-1-94, chastyna 1. Administratyvne upravlinnia yakistiu i elementy systemy yakosti, chastyna 1. Kerivni vkazivky. Kyiv : DP «UkrNDNTs», 1994.

DSTU ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, ID). Systemy upravlinnia yakistiu. Vymohy. Kyiv, DP «UkrNDNTs», 2016.

DSTU ISO 9004:2018. Upravlinnia yakistiu. Yakist orhanizatsii. Nastanovy shchodo dosiahnennia staloho uspikhu (ISO 9004:2018, IDT). Kyiv, DP «UkrNDNTs», 2018.

DSTU ISO 9000:2015 (ISO 9000:2015, IDT). Systemy upravlinnia yakistiu. Osnovni polozhennia ta slovnyk terminiv. Kyiv, DP «UkrNDNTs», 2016.

DSTU ISO 10005:2007. Nastanovy shchodo prohram yakosti. Kyiv : Derzhspozhyvstandart Ukrainy, 2008.

DSTU ISO/IEC/IEEE 15288:2016 (ISO/IEC/IEEE 15288:2015, IDT). Inzheneriia system i prohramnoho zabezpechennia. Protsesy zhyttievoho tsyklu system. Kyiv : DP «UkrNDNTs», 2018.

DSTU ISO 9004-2001. Systemy upravlinnia yakistiu. Nastanovy shchodo polipshennia diialnosti. Kyiv, DP «UkrNDNTs», 2001.

Netepchuk V. V. Upravlinnia yakistiu : interaktyvnyi kompleks navchalno-metodychnoho zabezpechennia. Rivne : NUVHP, 2007. 134 s.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статьи