ІНТЕЛЕКТУАЛЬНІ ОСВІТНІ ТЕХНОЛОГІЇ У СФЕРІ МЕНЕДЖМЕНТУ: СТАН, ПРОБЛЕМИ, НАПРЯМИ РОЗВИТКУ

Автор(и)

  • Анастасія Щербакова Національний університет водного господарства та природокористування, м. Рівне https://orcid.org/0000-0003-0972-821X

DOI:

https://doi.org/10.31713/ve2202526

Ключові слова:

інтелектуальні освітні технології, ІОТ, штучний інтелект (ШІ), управлінська освіта, адаптивне навчання, менеджмент, індивідуалізація навчання, інновації, інформаційно-комунікаційні технології, ІКТ, AI-empowered learning, управлінські компетентності, цифрові компетентності

Анотація

Статтю присвячено аналізу сучасного стану, проблем та перспектив впровадження інтелектуальних освітніх технологій (ІОТ) у сфері підготовки фахівців з менеджменту. Розглянуто ключові інструменти ІОТ, зокрема адаптивні системи навчання, аналітику навчальних даних, інтелектуальні тьютори та симуляційні середовища, а також окреслено їхній потенціал у трансформації освітніх практик. Запропоновано авторське бачення поняття «інтелектуальні освітні технології у сфері менеджменту». На основі критичного аналізу вітчизняних та  міжнародних  досліджень виокремлено основні бар’єри впровадження ІОТ, серед яких – концептуальна фрагментарність, цифрова нерівність, недостатня підготовленість викладачів та етичні ризики. Особливу увагу приділено парадигмі AI-empowered learning, яка сприяє розвитку критичного мислення, самостійності та аналітичної автономії студентів – ключових компетентностей сучасного управлінця. Стаття пропонує стратегічні напрями розвитку ІОТ у менеджмент-освіті, що передбачають створення комплексних цифрових екосистем, індивідуалізованих освітніх траєкторій, етичної інфраструктури та нових форматів співпраці людини й штучного інтелекту в освітньому процесі. 

Біографія автора

Анастасія Щербакова, Національний університет водного господарства та природокористування, м. Рівне

к.е.н., доцент

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-07-04

Номер

Розділ

Статьи