АНТИКРИЗОВІ ПІДХОДИ ДО УПРАВЛІННЯ ТА АНАЛІЗ ФАКТОРІВ РИЗИКУ НА ЗАЛІЗНИЧНОМУ ТРАНСПОРТІ

Автор(и)

  • Віктор Коваль Ізмаїльський державний гуманітарний університет, м. Ізмаїл, Україна https://orcid.org/0000-0003-2562-4373
  • Олександр Добровольский Ізмаїльський державний гуманітарний університет, м. Ізмаїл, Україна https://orcid.org/0009-0001-4665-8938
  • Одарка Миронюк Міжрегіональна Академія управління персоналом, м. Київ, Україна https://orcid.org/0009-0003-8487-7685
  • Ірина Гончарова Ізмаїльський державний гуманітарний університет, м. Ізмаїл, Україна https://orcid.org/0000-0003-2607-6698
  • Ярослав Прокопенко Ізмаїльський державний гуманітарний університет, м. Ізмаїл, Україна https://orcid.org/0009-0000-2811-8295

DOI:

https://doi.org/10.31713/ve320246

Ключові слова:

антикризове управління, залізничний транспорт, перевезення, регресія, валовий внутрішній продукт

Анотація

Система залізничного транспорту має ряд переваг, які роблять цей вид транспорту унікальним і критично значущим.  Однак через прояв кризових елементів цей вид транспорту може бути охоплений масштабною кризою. Для запобігання кризовим ризикам необхідне чітке антикризове управління, засноване на аналізі поточної ситуації в галузі та динаміки останніх років. Антикризове управління в системі залізничного транспорту може бути як прямим, так і непрямим. У представленому дослідженні досліджено системи вантажних і пасажирських перевезень залізницею в США, Німеччині та Румунії. Як показало дослідження, у всіх цих країнах відбулося зниження обсягів вантажних перевезень за період з 2014 по 2023 роки з 3,8% до 8%. У США також спостерігалося зниження пасажиропотоку на 10%,  що означає необхідність масштабних антикризових заходів. Оскільки створена інфраструктура для надання послуг залізничних перевезень є дуже дорогою, навіть незначне зниження рентабельності залізниць може призвести до кризи. Запобігти кризовим явищам можна як прямо, так і опосередковано, але головним є наявність позитивного впливу на основні макроекономічні показники. В якості такого макроекономічного показника в цьому дослідженні було обрано валовий внутрішній продукт, вплив на динаміку якого розглядався як з боку вантажних, так і з бокупасажирських залізничних перевезень. Встановлено, що в більшості випадків отримані рівняння регресії є спадними функціями, що свідчить про наявність кризових явищ у галузі залізничних перевезень на різних континентах. Винятком є система пасажирських перевезень залізницею в Румунії, де спостерігалося зростання пасажирських перевезень залізницею на 19,2% при зростанні ВВП на 43%. Розглянуто кількісні та якісні причини таких явищ та запропоновано авторське бачення системи антикризових заходів як у вантажних, так і в пасажирських залізничнихперевезеннях. 

Біографії авторів

Віктор Коваль, Ізмаїльський державний гуманітарний університет, м. Ізмаїл, Україна

д.е.н., професор

Олександр Добровольский, Ізмаїльський державний гуманітарний університет, м. Ізмаїл, Україна

к.е.н., доцент

Одарка Миронюк, Міжрегіональна Академія управління персоналом, м. Київ, Україна

к.е.н., доцент

Ірина Гончарова, Ізмаїльський державний гуманітарний університет, м. Ізмаїл, Україна

здобувач вищої освіти третього (освітньо-наукового) рівня

Ярослав Прокопенко, Ізмаїльський державний гуманітарний університет, м. Ізмаїл, Україна

здобувач вищої освіти третього (освітньо-наукового) рівня

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-09-27

Номер

Розділ

Статьи