АНТИКРИЗОВІ ПІДХОДИ ДО УПРАВЛІННЯ ТА АНАЛІЗ ФАКТОРІВ РИЗИКУ НА ЗАЛІЗНИЧНОМУ ТРАНСПОРТІ
DOI:
https://doi.org/10.31713/ve320246Ключові слова:
антикризове управління, залізничний транспорт, перевезення, регресія, валовий внутрішній продуктАнотація
Система залізничного транспорту має ряд переваг, які роблять цей вид транспорту унікальним і критично значущим. Однак через прояв кризових елементів цей вид транспорту може бути охоплений масштабною кризою. Для запобігання кризовим ризикам необхідне чітке антикризове управління, засноване на аналізі поточної ситуації в галузі та динаміки останніх років. Антикризове управління в системі залізничного транспорту може бути як прямим, так і непрямим. У представленому дослідженні досліджено системи вантажних і пасажирських перевезень залізницею в США, Німеччині та Румунії. Як показало дослідження, у всіх цих країнах відбулося зниження обсягів вантажних перевезень за період з 2014 по 2023 роки з 3,8% до 8%. У США також спостерігалося зниження пасажиропотоку на 10%, що означає необхідність масштабних антикризових заходів. Оскільки створена інфраструктура для надання послуг залізничних перевезень є дуже дорогою, навіть незначне зниження рентабельності залізниць може призвести до кризи. Запобігти кризовим явищам можна як прямо, так і опосередковано, але головним є наявність позитивного впливу на основні макроекономічні показники. В якості такого макроекономічного показника в цьому дослідженні було обрано валовий внутрішній продукт, вплив на динаміку якого розглядався як з боку вантажних, так і з бокупасажирських залізничних перевезень. Встановлено, що в більшості випадків отримані рівняння регресії є спадними функціями, що свідчить про наявність кризових явищ у галузі залізничних перевезень на різних континентах. Винятком є система пасажирських перевезень залізницею в Румунії, де спостерігалося зростання пасажирських перевезень залізницею на 19,2% при зростанні ВВП на 43%. Розглянуто кількісні та якісні причини таких явищ та запропоновано авторське бачення системи антикризових заходів як у вантажних, так і в пасажирських залізничнихперевезеннях.##submission.downloads##
Опубліковано
2024-09-27
Номер
Розділ
Статьи