РОЗВИТОК МІЖНАРОДНОГО БІЗНЕСУ В УМОВАХ ГЛОБАЛІЗАЦІЙНИХ ЗМІН
DOI:
https://doi.org/10.31713/ve2202320Ключові слова:
фінансові кризи, міжнародний бізнес, міжнародна торгівля, вплив, показники економікиАнотація
У статті проведено аналіз наслідків фінансової кризи для міжнародної торгівлі як однієї з форм міжнародного бізнесу. Виділено чотири основних способи підтримки міжнародної торгівлі фінансовим сектором, які демонструють прямий зв’язок між ними. Визначено, що вплив фінансових криз на міжнародний бізнес можна визначити опосередковано шляхом порівняння динаміки основних показників ключових економік світу (Китай, Велика Британія, США, Німеччина) та України як безпосереднього відображення платоспроможності суб’єктів міжнародного бізнесу. З огляду на це, на основі даних МВФ було проведено аналіз показників ВВП у поточних цінах, дефлятора ВВП, валового боргу сектору державного управління, чисельності населення, рівня безробіття, загального обсягу інвестицій, обсягу експорту та обсягів імпорту товарів та послуг. За результатами проведеного аналізу встановлено, що фінансова криза негативно вплинула на зростання економіки досліджуваних держав: міжнародний імідж чотирьох досліджуваних країн (США, Німеччина, Велика Британія, Китай та Україна) знизився. Такі тенденції негативно відображуються на розвитку міжнародного бізнесу цих держав. Установлено, що більшість із досліджуваних країн зазнала значних утрат економіки, їхній посткризовий період триває й донині. Проаналізувавши наслідки кризи та зробивши висновки з аналізу, можна сміливо стверджувати, що вона мала різнобічний вплив на фінансовий сектор та міжнародний бізнес. Окрім позитивних чинників, які у цілому може чинити міжнародна торгівля як прояв міжнародного бізнесу на фінансовий сектор, та навпаки, результати проведеного аналізу показників розвитку національної економіки провідних держав світу та України дали змогу виділити реальні наслідки фінансової кризи 2008 р.##submission.downloads##
Опубліковано
2023-06-23
Номер
Розділ
Статьи