ДО ПИТАННЯ ФОРМУВАННЯ КОНКУРЕНТНИХ ПЕРЕВАГ ЛОГІСТИЧНОГО ОПЕРАТОРА НА РИНКУ ВАНТАЖНИХ АВТОМОБІЛЬНИХ ПЕРЕВЕЗЕНЬ

Автор(и)

  • Олена Попко Національний університет водного господарства та природокористування, м. Рівне https://orcid.org/0000-0003-3356-6070
  • Володимир Ятчук Національний університет водного господарства та природокористування, м. Рівне https://orcid.org/0009-0009-7315-8267
  • Катерина Озарчук Національний університет водного господарства та природокористування, м. Рівне https://orcid.org/0009-0008-9716-0778

DOI:

https://doi.org/10.31713/ve2202315

Ключові слова:

логістичний оператор, ринок вантажних автомобільних перевезень, логістичний профіль, АВС-аналіз

Анотація

Метою наукового дослідження є вивчення особливостей формування конкурентних переваг логістичного оператора на ринку вантажних автомобільних перевезень. Представлено аналітичний інструментарій формування логістичного профілю оператора ринку вантажних автомобільних перевезень, який ґрунтується на ідентифікації набору ключових критеріїв і стандартів обслуговування в розрізі базових послуг і послуг з високою доданою вартістю. Загалом логістичний профіль – це сума ознак, які характеризують можливості логістичного оператора і є способом позиціонування логістичних послуг на ринку, у т.ч. послуг з вантажних автомобільних перевезень, що, своєю чергою, дозволяє суттєво посилити конкурентні переваги за умови повної відповідності послуг очікуванням замовника. Описано процедуру визначення інтегрального (зваженого) критерію ефективності рівня обслуговування замовників шляхом формування системи безконфліктних критеріїв і стандартів обслуговування, встановлення їх важливості, здійснення порівняльного аналізу критеріїв послуг і проведення їх експертної оцінки. Визначено вплив пропонованого клієнтоорієнтованого підходу на доходи від реалізації послуг логістичного оператора на основі АВС-аналізу та результатів опитування замовників. Представлений у статті аналітичний інструментарій формування логістичного профілю оператора ринку вантажних автомобільних перевезень, дозволятиме у практичній площині посилити конкурентні переваги та зайняти більш вигідну позицію відносно основних конкурентів на ринку. Окреслені підходи можуть бути спрямовані не лише на залучення нових клієнтів шляхом формування логістичного профілю і чіткого дотримання заявлених у профілі стандартів обслуговування, а й на утримання існуючої клієнтської бази за рахунок якісного задоволення базових потреб в послугах вантажних автомобільних перевезень та збільшення частки пропозицій послуг з високою доданою вартістю. 

Біографії авторів

Олена Попко, Національний університет водного господарства та природокористування, м. Рівне

Doctor of Economics, Associate Professor

Володимир Ятчук, Національний університет водного господарства та природокористування, м. Рівне

здобувач вищої освіти третього (освітньо-наукового) рівня

Катерина Озарчук, Національний університет водного господарства та природокористування, м. Рівне

здобувач вищої освіти першого (бакалаврського) рівня

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-06-23

Номер

Розділ

Статьи