конкуренція, ринок макаронних виробів, конкурентоспроможність підприємства, інтегральний показник, номенклатура продукції
Анотація
У статті розглядається конкуренція на ринку макаронних виробів в Україні. Показано вплив виробництва борошна на ринок макаронних виробів. Враховано вплив війни на економіку України. Проаналізовано тенденції ринку макаронних виробів. Досліджені базові чинники, що його формують, – ціна та попит. Визначено основні види продукції. Сформовано характеристику сучасних змін на ринку макаронних виробів. Дослідження конкуренції на ринку макаронних виробів проведено на прикладі окремого підприємства – ПП «ВІЛІС». Наведено загальну характеристику діяльності підприємства на зовнішньому та внутрішньому ринках. Встановлено, що ПП «ВІЛІС» є виробником продукту широкого вжитку на висококонкурентному ринку. Для визначення конкурентної позиції досліджуваного підприємства на ринку макаронних виробів проведено порівняння цінових і якісних характеристик декількох видів продукції, які реалізує підприємство, із аналогічними характеристиками продукції найближчих конкурентів. Під час оцінювання визначено діапазон відстані аутсайдера від лідера, крок переходу від однієї зони до наступної та межі конкурентних зон. Визначено позицію конкуруючих підприємств у зоні лідерства, зоні очікування нападу, зоні невикористаних можливостей та зоні аутсайдерів. Розраховано середній інтегральний показник конкурентоспроможності досліджуваного підприємства.
Біографії авторів
Наталія Ковшун, Національний університет водного господарства та природокористування, м. Рівне
д.е.н., професор
Валентина Костриченко, Національний університет водного господарства та природокористування, м. Рівне
к.е.н., доцент
Анна Радько, Національний університет водного господарства та природокористування, м. Рівне
к.е.н.
Віктор Шпак, Національний університет водного господарства та природокористування, м. Рівне
здобувач вищої освіти третього (освітньо-наукового) рівня