КОУЧИНГ ЯК ЕКОНОМІЧНА ПАРАДИГМА НАВЧАННЯ

Автор(и)

  • Інна Васюк Дубенська філія вищого навчального закладу «Відкритий університет розвитку людини «Україна», м. Дубно https://orcid.org/0000-0003-3342-6633
  • Костянтин Матусевич Рівненський державний гуманітарний університет, м. Рівне https://orcid.org/0000-0003-2496-4747
  • Віктор Ступницький Дубенська філія вищого навчального закладу «Відкритий університет розвитку людини «Україна», м. Дубно https://orcid.org/0000-0001-8845-7643
  • Євгенія Срібна Національний університет водного господарства та природокористування, м. Рівне https://orcid.org/0000-0002-6676-0606

DOI:

https://doi.org/10.31713/ve220233

Ключові слова:

коучинг, сертифікація коуча, попит та пропонування коучинг послуг, світові кластери коучингу, кількість запитів на 1 дол. від ВВП на душу населення, кількість запитів на 1000 жителів

Анотація

У статті проаналізовано систему коучинг-послуг. Зазначається, що коучинг є специфічною підприємницькою діяльністю, спрямованою на надання широкого спектру послуг, пов’язаних з психологічним підходом. Послуги надаються у різних формах, від одноразової сесії або консультування до пакету для досягнення заздалегідь визначених цілей. Це підкреслює гнучкість та адаптивність коучингу для задоволення індивідуальних потреб і вподобань. Коучинг у сучасній економіці формує потенціал людського капіталу. Отримано економіко-математичну модель глобального коучингу. Доведено, що ця модель враховує національні особливості отримання  коучинг-послуг. Стаття визнає, що попит на коучинг-послуги впливає на соціо-економічне середовище, включаючи політично-військовий компонент. Це свідчить про те, що фактори, такі як політична стабільність, економічні умови та культурні норми, можуть впливати на популярність та прийняття коучингу в різних країнах. Для оцінки коучинг-послуг у різних країнах стаття пропонує економічні показники, які можуть бути використані для оцінки їх ефективності та впливу. Ці показники враховують такі фактори, як  задоволення клієнтів, досягнення цілей та загальне поліпшення особистого або професійного благополуччя. Визначено систему ціноутворення для коучинг-послуг та оцінено глобальний ринок коучингу шляхом мікроекономічного аналізу. Це означає, що існують встановлені механізми або керівні принципи визначення вартості коучинг-сесій або пакетів, з урахуванням таких факторів, як експертиза та досвід коуча та попит на їхні послуги на ринку. Завдяки своїй гнучкості та адаптивності, коучинг стає цінним інструментом для розвитку людського капіталу та досягнення високих результатів у навчанні, лідерстві та організаційному розвитку. Із розширенням наукових знань про коучинг і розвиток практичних підходів та методологій, можемо очікувати подальший розвиток цієї сфери і більш широке використання коучингу як ефективного інструменту особистісного та професійного зростання.

Біографії авторів

Інна Васюк, Дубенська філія вищого навчального закладу «Відкритий університет розвитку людини «Україна», м. Дубно

к.е.н., доцент

Костянтин Матусевич, Рівненський державний гуманітарний університет, м. Рівне

к.е.н., доцент

Віктор Ступницький, Дубенська філія вищого навчального закладу «Відкритий університет розвитку людини «Україна», м. Дубно

к.е.н., доцент

Євгенія Срібна, Національний університет водного господарства та природокористування, м. Рівне

к.е.н., доцент

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-06-23

Номер

Розділ

Статьи