ТЕОРЕТИКО-МЕТОДИЧНІ АСПЕКТИ РЕФЛЕКСИВНОГО УПРАВЛІННЯ МАРКЕТИНГОВОЮ ДІЯЛЬНІСТЮ ПІДПРИЄМСТВА

Автор(и)

  • Мар'яна Мальчик Національний університет водного господарства та природокористування, м. Рівне https://orcid.org/0000-0002-0917-191X
  • Тарас Созонюк Національний університет водного господарства та природокористування, м. Рівне https://orcid.org/0009-0006-3719-5958

DOI:

https://doi.org/10.31713/ve3202314

Ключові слова:

рефлексивне управління, маркетингова діяльність, ухвалення рішень, підприємство, системно-рефлексивний маркетинг

Анотація

У статті досліджено теоретико-методичні аспекти рефлексивного управління маркетинговою діяльністю  підприємства, зокрема, відображено особливості розвитку окремих складових маркетингової парадигми організації діяльності підприємства. Визначено, що потребує певного доопрацювання перенесення ідей та  принципів рефлексивного менеджменту саме на організацію маркетингової діяльності підприємства, оскільки орієнтація на зазначені принципи дозволяє досягти особливих переваг в діяльності підприємства,  що функціонує в умовах економіки знань та поширення впливу інформаційно-комунікаційних технологій. Обґрунтовано, що сутність нової парадигми ефективного маркетингового управління полягає в проактивній позиції підприємства по відношенню до ринку, завдання стратегічного  управління полягає у реалізації економічних інтересів підприємства у стратегічній перспективі шляхом задоволення існуючих та прийдешніх потреб споживачів при ринковому обміні. Виділено головну ознаку  рефлексивного управління маркетинговою діяльністю підприємства: передачу інформації, що не обмежує  вибір об’єкта управління, проте впливає на результат ухвалення рішення. Рефлексивний підхід базується  на вивченні процедур ухвалення рішень відповідно до когнітивного механізму сприйняття та інтерпретації  інформації економічними агентами та, на відміну від інших підходів, дозволяє змінювати  структуру інформованості споживачів у процесі ухвалення рішень про придбання продуктів із  використанням маловитратних методів інформаційного управління. Поєднання ідей рефлексивного  управління та маркетингової концепції дало змогу сформувати концепцію системно-рефлексивного маркетингу. Системно-рефлексивний маркетинг – маркетинг, в якому управління здійснюється шляхом  системного розподілу інтересів суб’єктів ринкових відносин, а узгодження інтересів здійснюється з позиції  рефлексивного маркетингового керуючого. Вирішення проблем сучасного маркетингу полягає у наданні  нового змісту маркетингової концепції, що зводиться до впровадження в теорію та практику маркетингу  поняття саме рефлексії. Рефлексивний маркетинг полягає в реалізації інтересів сторін шляхом прояснення,  актуалізації або формування інтересів сторін, що призводить до самореалізації інтересів. Рефлексивний маркетинг сприяє підвищенню ефективності узгодження інтересів, тобто ринкових  механізмів.  

Біографії авторів

Мар'яна Мальчик, Національний університет водного господарства та природокористування, м. Рівне

д.е.н., професор

Тарас Созонюк, Національний університет водного господарства та природокористування, м. Рівне

здобувач вищої освіти третього (освітньо-наукового) рівня

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-09-29

Номер

Розділ

Статьи