університет, інтернет-маркетинг, вебаналітика, трафік, рейтингування
Анотація
У сучасному інформаційному світі успіх університетів визначається їхньою присутністю в інтернеті, а також якістю та вмістом їх вебсайтів. Застосування рейтингу Webometrics та інструментів вебаналітики дозволяє оцінити конкурентоспроможність та можливості університетів для формування своїх переваг.На основі рейтингу Webometrics та інструментів вебаналітики проведено детальний аналіз 9 університетів Поліського регіону України за перший квартал 2023 року. За результатами рейтингу відібрані для дослідження університети значно відстають не лише від університетів сусідніх держав, але й від університетів-лідерів України, що свідчить про їх незначні конкурентні переваги в глобальному та регіональному науково-освітньому просторі. Результати технічного аналізу вебсайтів свідчать про те, що українські університети мають низьку індексацію своїх сайтів, навіть у порівнянні з університетами, що знаходяться в територіальній близькості.Лідером серед українських університетів є КПІ ім. І. Сікорського, індексація його вебсайту в десятки рази перевищує індексацію досліджуваних університетів.Доведено, що важливо оцінювати час, який користувачі проводять на сайтах та кількість відмов від перегляду сайтів. Для нарощування конкурентних переваг університетам варто збільшувати глибину перегляду сайтів, покращити зручність та простоту використання, розміщувати цікавий контент, оптимізувати сторінки, додавати інтерактивні елементи. Аналіз джерел трафіку засвідчив, що для забезпечення його зростання українським університетам необхіднопідвищувати видимість сайту за ключовими словами в пошуку. Це вимагає збирання широкого семантичного ядра, оптимізації наявних сторінок і створення нових, додавання якісних та унікальних статей. Вказано на важливість посилань не тільки з інших сайтів, але й користувачів соціальних мереж. Запропоновано університетам якісно наповнювати сайти для розширення пошукового трафіку. Визначено, що це може бути ключовим індикатором в оцінці роботи працівників служби маркетингу.
Біографії авторів
Володимир Василів, Національний університет водного господарства та природокористування, м. Рівне
к.т.н., доцент
Андрій Омелянюк, Національний університет водного господарства та природокористування, м. Рівне
здобувач вищої освіти першого (бакалаврського) рівня