THEORETICAL AND METHODOLOGICAL APPROACHES TO FORMATION OF ORGANIZATIONAL AND INFORMATIONAL COMPLEX MODEL OF MARKETING AGENCY
Keywords:
theoretical and methodical, practical, business, marketing, service marketing agency model, organizational, informational units.Abstract
The article highlights the issue of solutions improving the quality of information provision and the formation of advanced organizational structures for the implementation of effective marketing activities of business entities. Theoretical and methodological and practical aspects of effective relationships between companies and manufacturers marketing services such as marketing agencies to obtain high-quality market information. The necessity of forming a new or change existing organizational structure and management information system management decisions. It is possible to put forward in the article the hypothesis that the formation of complex organizational and informational models of marketing agency must meet both criteria of efficiency of resource support and economic feasibility of the implementation of production for the company and meet the representations final consumer about the quality, price and the actual process of consumption, aimed at maximizing level fulfilling of needs.The work formed the main mechanism blocks the formation of complex organizational models and information marketing agency providing a gradual transition from the existing business model through the transformation of the ideal business model. As an ideal business model in the context of marketing agencies invited to understand this model, which provides employment and growth in market share desired marketing services while maintaining or increasing amounts of profits and rates of return.References
Рашман Б. Г. Науково-методичне забезпечення формування комплексної організаційної та інформаційної моделі маркетингової агенції / Б. Г. Рашман // Економічний вісник Запорізької державної інженерної академії. – Випуск 6 (06). – 2016. – С. 137–142 (0,39 ум.-друк. арк.).
Рашман Б. Г. Підвищення якості господарських рішень на засадах інтеграції інформаційної та організаційної моделей підприємства / Б. Г. Рашман // Науковий вісник Херсонського державного університету. Серія «Економічні науки». – С. 170–176 (0,32 ум.-друк. арк.).
Рашман Б. Г. Економічне обґрунтування умов оптимізації організаційної та інформаційної моделі маркетингової агенції / Б. Г. Рашман // Причорноморські економічні студії. – 2017. –
Вип. 13. – С. 53–58 (0,37 ум.-друк. арк.).
Рашман Б. Г. Науково-методичне забезпечення формування комплексної організаційної та інформаційної моделі маркетингової агенції / Б. Г. Рашман // Вісник Одеського національного університету. «Економіка». – 2016. – Том 22, Випуск 1 (54). – С. 219–224 (0,6 ум.-друк. арк.).
Рашман Б. Г. Економічна діагностика ефективності формування комплексної організаційної та інформаційної моделі маркетингової агенції / Б. Г. Рашман // Проблеми та перспективи розвитку підприємництва. – Харків : ХНАДУ, 2016. – № 4. – С. 101–109 (0,59 ум.- друк. арк.).
Сазонець О. М. Розвиток методів оцінки ефективності формування організаційної та інформаційної моделі маркетингової агенції / О. М. Сазонець, О. Ю. Попова, Б. Г. Рашман // Збірник наукових праць Донецького державного університету управління. – 2016. – С. 101–109 (0,715 ум.-друк. арк.).