CREATIVE ECONOMY IN UKRAINE: REALITY OR PERSPECTIVE?
Keywords:
creative economy, the index of creativity, talent index, index of tolerance index of technology.Abstract
The modern approaches to the definition «creative economy» hasbeen presented. The analysis of the Ukraine regions by the R. Florida’s method of assessing the level of creativity has been proposed. The cluster analysis of regions in definite indices has been conducted and the regions with high levels of creativity; regions with growth potential regions-outsiders have been defined.References
Флорида Р. Креативный класс: люди, которые меняют будуще / Р. Флорида. – М. : Издательский дом «Классика-ХХ1», 2007. – 421 с.
Степанов А. А. Человеческие ресурсы в креативной экономике / А. А. Степанов, М. В. Савина. – М. : ИНФРА-М, 2014. – 239 с.
Степанов А. А. Креативная экономика: сущность и проблемы развития [Електронний ресурс] / А. А. Степанов, М. В. Савина. – Режим доступу: http://uecs.ru/marketing/item/2667-2013-12-26-08-35-52
Божидарнік Т. В. Креативний менеджмент : навчальний посібник / Т. В. Божидарнік, Н. В. Василик. – Херсон : ОЛДІ-ПЛЮС, 2014. – 498 с.
Економічна активність населення України у 2015 році / Держкомстат України. – К. : Держаналітінформ, 2016. – 205 с.
Наукова та інноваційна діяльність України у 2015 році / Держкомстат України. – К. : Держаналітінформ, 2016. – 255 с.
Населення України за 2015 рік / Держкомстат України. – К. : Держаналітінформ, 2016. – 119 с.
Пилясов А. Методика оценки творческого потенциала российских регионов / А. Пилясов, О. Колесникова // Вопросы экономики. – 2008. – № 9. – С. 50–69.