COMPONENTS OF POSITIVE IMAGE OF THE HIGHER EDUCATIONAL ESTABLISHMENT

Authors

  • N. V. Mamai National University of Water and Environmental Engineering, Rivne

Keywords:

image, higher educational establishment, a positive image of higher educational institution.

Abstract

The content and the importance of the image of the higher educationalestablishments set out in the article. Its components and prerequisites for the formation are researched. Scientific approaches to the interpretation of the essence of the image and the image of educational institutions in particular are considered. Additional components of providing a positive image and events to create favorable conditions for its formation are offered.

Author Biography

N. V. Mamai, National University of Water and Environmental Engineering, Rivne

Applicant

References

Раєвнєва О. В. Формування іміджевої політики університету: методичне підґрунтя / О. В. Раєвнєва, Л. В. Гриневич // Соціальна відповідальність бізнесу і адміністрації – створення інноваційного управління: монографія / за заг. ред.

В. Дучмала, Т. П. Несторенко, Т. Покуси. – Бердянськ : Видавець Ткачук О.В., 2015. – С. 103. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://repository.hneu.edu.ua/jspui/bitstream/123456789/12613/1/монография%20_3.pdf

Тихомирова Є. Б. Зв’язки з громадськістю: Навчальний посібник / Є. Б. Тихомирова. – Київ : НМЦВО, 2001 – 560 с.

Шморгун Л. Г. Менеджмент організацій : навч. посіб. / Л. Г. Шморгун. – К. : Знання, 2010. – 462 с. – (Вища освіта XXI століття). [Електронний ресурс]. – Режим доступу:

http://pidruchniki.com/16520205/menedzhment/imidzh_organizatsiyi_yogo_harakteristika_vzayemozvyazok_kulturoyu

Бачинська О. М. Роль іміджу в структурі забезпечення конкурентоспроможності ВНЗ / О. М. Бачинська. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.confcontact.com/

_econ /4_bachinska.htm

Гаркавець С. О. Паблік рилейшнз та імідж ВНЗ: соціально-психологічний аналіз проблеми / С. О. Гаркавець //

Теоретичні і прикладні проблеми психології. – 2013. – № 3(32). – С. 91–96.

Почтовюк А. Б. Фактор конкурентоспроможності як шлях формування іміджу вищого навчального закладу / А. Б. Почтовюк // Вісник КрНУ ім. М. Остроградського. – 2011. – № 5(70). – С. 156–158. [Електронний ресурс]. – Режим доступу:

http://www.nbuv.gov.ua/old_jrn/Natural/Vkdpu/2011_5/156.pdf

Карпенко Ю. М. Імідж вищого навчального закладу: основні складові та проблеми формування / Карпенко Ю. М., Карпенко Н. Л. // Науковий вісник Полісся. – 2015. – № 1 (1). – С. 119–120. [Електронний ресурс]. – Режим доступу:

file:///C:/Users/COMPAQ/Downloads/47479-94874-1-SM.pdf

Issue

Section

Статьи