ANALYSIS OF BRANDS COMPETITION ON WORLD AND HOME MARKETS

Authors

  • O. L. Kardash National University of Water Management and Nature Resources Use, Rivne
  • N. A. Kolinchuk National University of Water Management and Nature Resources Use, Rivne

Keywords:

brand, branding, trademark, rating, competitiveness.

Abstract

The essence of brand and its basic components are exposed. The functions of brands are described. The classification of brands and conceptual models of their creation are systematized. The dependence between the amount of the brands created by a country and index of global competitiveness is investigated. The analysis of brands rating on world and home markets is conducted.

Author Biographies

O. L. Kardash, National University of Water Management and Nature Resources Use, Rivne

Candidate of Economics, Associate Professor

N. A. Kolinchuk, National University of Water Management and Nature Resources Use, Rivne

Senior Student

References

Brandz Top 100 Rises 7 Percent With Growth Across Categories [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.millwardbrown. com/brandz/Top_100_Global_Brands.aspx.

Дані компанії Branding Kaeuffer Marken-Kreation [Електронний ресурс]. – Режим доступу: branding-kaeuffer.com.

Дзюба С. Г. Структура вартості бренду як основа економічної оцінки ділової репутації підприємства / С. Г. Дзюба, Л. М. Гоц // Зовнішня торгівля: право та економіка. – 2008. – № 3(38). – С. 15–20.

Завгородня Т. В. Бренд країни в підвищенні конкурентоспроможності національної економіки / Т. В. Поліщук //

Формування ринкової економіки: зб. наук. праць. Вип. 21 / Відп. ред. О. О. Бєляєв. – К. : КНЕУ, 2009. – С. 313–321.

Поліщук Т. В. Методологічні підходи до визначення сутності та призначення глобального бренду / Т. В. Поліщук // Актуальні проблеми економіки: зб. наук. праць. Вип. 6. / гол. ред. М. М. Єрмоленко. – К. : НАУ, 2007. – С. 100–106.

Issue

Section

Статьи