FORMATION OF MODERN SYSTEM OF GOODS DISTRIBUTION

Authors

  • O. M. Podlevska National University of Water and Environmental Engineering
  • A. A. Podlevska National University of Water and Environmental Engineering

DOI:

https://doi.org/10.31713/ve1201825

Keywords:

distribution channels, distribution center, logistics channels, distribution system

Abstract

With the increase of companies’ sustainable turnover, most companies are thinking about creating a distribution center. The consumers should obtain the necessary quality and quantity level of the goods at the right time in the right place, etc., from a reliable supplier, with a sufficient level of service and a minimum level of total costs. Failure to comply with any of these requirements can lead to loss of customers or market share.The article defines irregularity in functioning of existing distribution channels. To solve this problem, combining several material flows has been proposed. Serving clients together allows avoiding seasonality and makes goods volumes more sustainable. In this case, the use of the distribution center is rational. Crucial to ensure quality distribution services is the right choice organized system ofdistribution structures and distribution channels specific participants.Applying a DC in customers consolidation areas allows increasing productivity and efficiency of the distribution system and improving logistics indicators. The creation of a DC would improve the quality of logistics services, which in turn led to improved quality of service as a result of the closer location of regional transportation.

Author Biographies

O. M. Podlevska, National University of Water and Environmental Engineering

Candidate of Economics (Ph.D.), Associate Professor

A. A. Podlevska, National University of Water and Environmental Engineering

Senior Student

References

Болт Г. Дж. Практическое руководство по управлению сбытом. Москва : Экономика, 1991. 280 с.

Армстронг Г., Котлер Ф. Маркетинг : загальний курс. Київ : Діалектика, 2001. 601 с.

Коммерческая деятельность производственных предприятий (фирм): учебник / под ред. О. А. Новикова,

В. В. Щербакова. Санкт-Петербург : Изд-во СПбГУЭФ, 1999. 416 с.

Строков В. А. Коммерческая деятельность товаропроизводителя : учеб. пособ. Москва : Хорс, 1998. 240 с.

Ланкастер Д., Джоббер Д. Организация сбыт; [Пер. с англ. Л. В. Измайловой]. Минск : Амалфея, 2003. 384 с.

Тяпухин А. Новая стратегия сбыта : РИСК. 1999. № 4. С. 24–29.

Тарондо Ж.-К., Ксардель Д. Дистрибьюция. Санкт-Петербург : Нева, 2003. 128 с.

Гордон М. П., Карнаухов С. Б. Логистика товародвижения. Москва : Центр экономики и маркетинга, 1998. 168 с.

Костоглодов Д. Д., Харисова Л. М. Распределительная логистика. Ростов-на-Дону : Экспертное бюро, 1997. 124 с.

Балабанова Л. В., Балабаниць А. В. Маркетинговий аудит системи збуту : навч. посібн. Київ : ВД "Професіонал", 2004. 224 с.

Балабаниц А. В. Стратегическое управление сбытовой деятельностью в условиях маркетинговой ориентации. Донецк : Донбасс, 1999. 32 с.

Крикавський Є. В., Косар Н. С., Чубала А. Маркетингова політика розподілу : навч. посіб. Львів : Вид-во НУ «Львівська політехніка», 2009. 232 с.

Крикавський Є. В., Чухрай Н. І., Васелевський М. Логістичні системи дистрибуції і штрихове кодування. Торгівля і ринок України: Темат. зб. наук. пр. з проблем торгівлі і громадського харчування. Донецьк : Дон ДУЕТ, 2000. Вип. 11., Т. 2. С. 310–315.

Апопій В. В., Бабенко С. Г., Гончарук Я. А. Комерційна діяльність : підруч. ; 2-ге вид., перероб. та доп. Київ : Знання, 2008. 632 с.

Голубин Е. Дистрибуция. Формирование и оптимизация каналов сбыта. Москва : Вершина, 2006. 136 с.

Дорощук Н., Кулеша В. Дистрибуция на практике. Москва : ИД “Вильямс”, 2005. 240 с.

Вертоградов В. Управление продажами. 2-е изд. Санкт-Петербург : Питер, 2006. 240 с.

Завадский М. Мастерство продажи. Санкт-Петербург : Питер, 2006. 236 с.

REFERENCES:

Bolt H. Dzh. Praktycheskoe rukovodstvo po upravlenyiu sbytom. Moskva : Ekonomika, 1991. 280 s.

Armstronh H., Kotler F. Marketynh : zahalnyi kurs. Kyiv : Dialektyka, 2001. 601 s.

Kommercheskaia deiatelnost proyzvodstvennykh predpryiatii (fyrm): uchebnik / Pod red. O. A. Novykova,

V. V. Shcherbakova. Sankt-Peterburg : Yzd-vo SPbHUEF, 1999. 416 s.

Strokov V. A. Kommercheskaia deiatelnost tovaroproyzvodytelia : ucheb. posob. Moskva : Khors, 1998. 240 s. 5. Lankaster D., Dzhobber D. Orhanyzatsyia sbyt; [Per. s anhl. L. V. Yzmailovoi]. Minsk : Amalfeia, 2003. 384 s.

Tiapukhyn A. Novaia stratehyia sbyta : RYSK. 1999. № 4. S. 24–29.

Tarondo Zh.-K., Ksardel D. Dystrybiutsyia. Sankt-Peterburg : Neva, 2003. 128 s.

Hordon M. P., Karnaukhov S. B. Lohystyka tovarodvyzhenyia. Moskva : Tsentr ekonomiki i marketynha, 1998. 168 s.

Kostohlodov D. D., Kharysova L. M. Raspredelytelnaia lohystyka. Rostov-na-Donu : Ekspertnoe biuro, 1997. 124 s.

Balabanova L. V., Balabanyts A. V. Marketynhovyi audyt systemy zbutu : navch. posibn. Kyiv : VD "Profesional", 2004. 224 s.

Balabanyts A. V. Stratehycheskoe upravlenie sbytovoi deiatelnostiu v uslovyiakh marketynhovoi orientatsyi. Donetsk : Donbass, 1999. 32 s.

Krykavskyi Ye. V., Kosar N. S., Chubala A. Marketynhova polityka rozpodilu : navch. posib. Lviv : Vyd-vo NU

«Lvivska politekhnika», 2009. 232 s.

Krykavskyi Ye. V., Chukhrai N. I., Vaselevskyi M. Lohistychni systemy dystrybutsii i shtrykhove koduvannia.

Torhivlia i rynok Ukrainy: Temat. zb. nauk. pr. z problem torhivli i hromadskoho kharchuvannia. Donetsk : Don DUET, 2000. Vyp. 11., T. 2. S. 310–315.

Apopii V. V., Babenko S. H., Honcharuk Ya. A. Komertsiina diialnist : pidruch. ; 2-he vyd., pererob. ta dop. Kyiv : Znannia, 2008. 632 s.

Holubyn E. Dystrybutsyia. Formyrovanye i optymyzatsyia kanalov sbyta. Moskva : Vershyna, 2006. 136 s.

Doroshchuk N., Kulesha V. Dystrybutsyia na praktyke. Moskva : YD “Viliams”, 2005. 240 s.

Vertohradov V. Upravlenye prodazhamy. 2-e yzd. Sankt-Peterburg : Piter, 2006. 240 s.

Zavadskyi M. Masterstvo prodazhy. Sankt-Peterburg : Pyter, 2006. 236 s.

Published

2018-04-26

Issue

Section

Статьи