MARKETING RESEARCH OF THE BUSINESS ENVIRONMENT ELEMENTS AND INTERNAL POTENTIAL OF THE HOTEL

Authors

  • N. А. Hontarenko National University of Water and Environmental Engineering, Rivne
  • S. V. Mykytynets National University of Water and Environmental Engineering, Rivne

Keywords:

hotel, hotel product, features of hotel marketing, hotel’s product policy, hotel’s pricing policy, hotel’s competitive environment.

Abstract

The features of marketing in the hotel business are determined. The product and pricing policies of Panorama Hotel are analyzed. An analysis of the hotel’s competitive environment is performed. The SWOT-table is drawn up. Measures to improve the marketing mix of «Panorama» hotel are offered.

Author Biographies

N. А. Hontarenko, National University of Water and Environmental Engineering, Rivne

Candidate of Economics (Ph.D.), Associate Profesor

S. V. Mykytynets, National University of Water and Environmental Engineering, Rivne

Senior Student

References

Агафонова Л. Г. Туризм, готельний та ресторанний бізнес: ціноутворення, конкуренція, державне регулювання / Агафонова Л. Г., Агафонова О. Є. – К. : Знання України, 2002.

Бойко М. Г. Суть і завдання стратегії розвитку підприємств готельного господарства в умовах трансформаційної економіки / Бойко М. Г. // Вісн. ДІТБ. – 2009. – № 6. – С. 108–113.

Маркетинг готельно-ресторанного бізнесу : навч. посіб. / Мунін Г. Б. та ін. – К. : Вид-во Європ. ун-ту, 2007. – 246 с.

Офіційний сайт готелю «Панорама» [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://panorama-hotel.org/

Issue

Section

Статьи