EVALUATION OF THE EFFICIENCY OF THE TRADE ACTIVITY OF THE CONSUMER COMPANY BY GENERAL PARAMETERS
Keywords:
consumer cooperation, trade, economic efficiency, performance indicators.Abstract
The article proposes theoretical and methodical approaches to the assessment of the efficiency of the activity of enterprises of consumer cooperatives. To comprehensively evaluate the effectiveness of the business of the trade, it should be approached both from the point of view of the enterprise itself and from the standpoint of buyers (consumers). From the standpoint of obtaining a systematic assessment of financial and economic activity of the enterprise, the most important aspect is the calculation of integral indicators. The main activities aimed at improving the efficiency of retail services should be reflected in measures to improve the product, price, marketing and communicative policies of consumer cooperatives.References
Сальников И. И. Методические подходы к оценке эффективности деятельности предприятий розничной торговли / И. И. Сальников, Н. И. Виноградова // Вестник Белгородского университета кооперации, экономики и права. – 2012. – № 4. – С. 234–237.
Панченко В. А. Організація процесу формування стандартів торговельного обслуговування для підприємств роздрібної торгівлі системи споживчої кооперації Наукові праці Кіровоградського національного технічного університету. Економічні науки, – 2011. – Випуск 19. – С. 368–375.
Мілька А. І. Стратегічний підхід до підвищення ефективності соціально-економічної діяльності споживчої кооперації / А. І. Мілька // Технологічний аудит та резерви виробництва. Сер.: Економічні науки. – 2015. – № 5/5(25). – С. 43–48.
Гросул В. А. Конкурентоспроможність торговельного підприємства: сутність та критерії оцінки / В. А. Гросул // Вісник Житомирського технологічного університету. Серія: Економічні науки. – 2010. – № 3 (53). – Ч. 1. – С. 238–241.
Терещенко Н. Н. Эффективность деятельности предприятия торговли: Учебное пособие / Н. Н. Терещенко, О. Н. Емельянова; Краснояр. гос. торг.-экон. ин-т. – Красноярск, 2005. – 110 с.
Шимко О. В. Дослідження споживачів як інструмент підвищення ефективності функціонування споживчого ринку / О. В. Шимко // Бізнес Інформ. – 2016. – № 1. – С. 321–326. – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/binf_2016_1_55.
Соломатин А. Н. Экономика и организация деятельности торгового предприятия : учебник / Соломатин А. Н. – 2-е изд., перераб и доп. – М. : ИНФРА-М, 2004. – 387 с.