ВИКОРИСТАННЯ ІНСТРУМЕНТІВ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ ДЛЯ ПОКРАЩЕННЯ ДИСТАНЦІЙНОЇ ОСВІТИ
Ключові слова:
дистанційне навчання, інформаційно-комунікаційні технології, інтерактивність, вебінар, навчальний процес, кейсстадіАнотація
У статті висвітлюються інноваційні процеси розвитку педагогічних технологій і методів навчання, що дозволяють інтенсифікувати компетентності навчання на заняттях у навчальному закладі задля забезпечення високого рівня професійної підготовки; проведено класифікацію інтерактивності за типами для системи дистанційного навчання; розглянуто основні принципи інтерактивності у системах дистанційного навчання на основі інформаційнокомунікаційних технологій та виділено ряд позитивних результатів; розглянуто науково-теоретичні основи та методичні особливості застосування вебінарів у навчальних закладах; сформульовано можливості та функціональні особливості вебінара, як прогресуючої технології впровадження інтерактивних методів навчання у сучасний дистанційний освітній процес; досліджено метод кейс-стаді, що дозволяє застосувати теоретичні знання до вирішення практичних завдань; встановлено загальні компетенції, формуванню якихсприяє цей метод.Посилання
Інноваційні педагогічні технології: теорія та практика використання у вищій школі : монографія / І. І. Доброскок, В. П. Коцур, С. О. Нікітчина, та ін. Переяслав-Хмельниц. держ. пед. ун-т ім. Г. Сковороди, Ін-т пед. освіти і освіти дорослих АПН України. 2008. 284 с.
Феномен інновації: освіта, суспільство, культура : монографія / В. Г. Кремень, В. В. Ільїн, С. В. Пролеєв та ін. Київ, Ін-т обдар. дитини АПН України. 2008. 471 c.
Інновації у вищій освіті: проблеми, досвід, перспективи : монографія / П. Ю. Саух, О. Є. Антонова, О. С. Березюк та ін. Житомир, ЖДУ ім. І. Франка. 2011. 443 с.
Абдалова О. И., Исакова О. Ю., Левшенкова И. П. Особенности использования массовых открытых онлайн-курсов в обучении. Высш. образование сегодня. 2014. № 8. С. 39–41.
Галиця І., Галиця О. Інтелектуально-конкурентні ігри як креативний механізм активізації педагогічного, наукового та інноваційного процесів. Вища школа. № 1. 2011. С. 104–107.
Вахрушева Т. Ю. Інтерактивні технології навчання як засіб активізації навчально-пізнавальної діяльності студентів. Нові технології навчання. Київ. Вип. 47. 2007. С. 64–69.
Коваль Т. І. Підготовка викладачів вищої школи: інформаційні технології у педагогічній діяльності : навч.-метод. посіб. Київ, Вид. центр НЛУ. 2009. 380 с.
Козяр М. М., Зачко О. Б., Рак Т. Є. Віртуальний університет : навч.-метод. посіб. Львів, Львівський державний університет безпеки життєдіяльності. 2009. 168 с.
Морзе Н. В., Ігнатенко О. В. Методичні особливості вебінарів, як інноваційної технології навчання. Інформаційні технології в
освіті. Вип. 5. Херсон : ХДУ. 2010. С. 31–39.
Динцис Д. Методические особенности проведения вебинаров на краткосрочных курсах по методике «in-class» [Methodical features of conducting webinars on short-term courses in the "in-class" method]. URL: http://www.trainings.ru/library/articles/?id=13183 (дата звернення: 10.11.2018).
Thomas G. How to Do Your Case Study: A Guide for Students and Researchers / Gary Thomas // Thousand Oaks, CA: Sage Publications. 2011. PP. xi, 231.
Klonoski R. The case for case studies: Deriving theory from evidence / R. Klonoski // Journal of Business Case Studies. № 9(3). 2013. PP. 264.
REFERENCES:
Innovatsiini pedahohichni tekhnolohii: teoriia ta praktyka vykorystannia u vyshchii shkoli : monohrafiia / I. I. Dobroskok, V. P. Kotsur, S. O. Nikitchyna, ta in. Pereiaslav-Khmelnyts. derzh. ped. un-t im. H. Skovorody, In-t ped. osvity i osvity doroslykh APN Ukrainy. 2008. 284 s.
Fenomen innovatsii: osvita, suspilstvo, kultura : monohrafiia / V. H. Kremen, V. V. Ilin, S. V. Proleiev ta in. Kyiv, In-t obdar. dytyny APN Ukrainy. 2008. 471 c.
Innovatsii u vyshchii osviti: problemy, dosvid, perspektyvy : monohrafiia / P. Yu. Saukh, O. Ye. Antonova, O. S. Bereziuk ta in. Zhytomyr, ZhDU im. I. Franka. 2011. 443 s.
Abdalova O. Y., Ysakova O. Yu., Levshenkova Y. P. Osobennosty yspolzovanyia massovуkh otkrуtуkh onlain-kursov v obuchenyy. Vуssh. obrazovanye sehodnia. 2014. № 8. S. 39–41.
Halytsia I., Halytsia O. Intelektualno-konkurentni ihry yak kreatyvnyi mekhanizm aktyvizatsii pedahohichnoho, naukovoho ta innovatsiinoho protsesiv. Vyshcha shkola. № 1. 2011. S. 104–107.
Vakhrusheva T. Yu. Interaktyvni tekhnolohii navchannia yak zasib aktyvizatsii navchalnopiznavalnoi diialnosti studentiv. Novi tekhnolohii navchannia. Kyiv. Vyp. 47. 2007. S. 64–69.
Koval T. I. Pidhotovka vykladachiv vyshchoi shkoly: informatsiini tekhnolohii u pedahohichnii diialnosti : navch.-metod. posib. Kyiv,
Vyd. tsentr NLU. 2009. 380 s.
Koziar M. M., Zachko O. B., Rak T. Ye. Virtualnyi universytet : navch.-metod. posib. Lviv, Lvivskyi derzhavnyi universytet bezpeky zhyttiediialnosti. 2009. 168 s.
Morze N. V., Ihnatenko O. V. Metodychni osoblyvosti vebinariv, yak innovatsiinoi tekhnolohii navchannia. Informatsiini tekhnolohii v osviti. Vyp. 5. Kherson : KhDU. 2010. S. 31–39.
Dyntsys D. Metodycheskye osobennosty provedenyia vebynarov na kratkosrochnыkh kursakh po metodyke «in-class» [Methodical features of conducting webinars on short-term courses in the "in-class" method]. URL: http://www.trainings.ru/library/articles/?id=13183 (data zvernennia: 10.11.2018).
Thomas G. How to Do Your Case Study: A Guide for Students and Researchers / Gary Thomas // Thousand Oaks, CA: Sage Publications. 2011. PP. xi, 231.
Klonoski R. The case for case studies: Deriving theory from evidence / R. Klonoski // Journal of Business Case Studies. № 9(3). 2013. PP. 264.