ВИКОРИСТАННЯ ІНСТРУМЕНТІВ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ ДЛЯ ПОКРАЩЕННЯ ДИСТАНЦІЙНОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • K. Hazdіuk Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича, Чернівці
  • O. Nikitina Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут"
  • T. Pylypiuk Кам'янець-Подільський національний університет ім. Івана Огієнка, м. Кам'янець-Подільський

Ключові слова:

дистанційне навчання, інформаційно-комунікаційні технології, інтерактивність, вебінар, навчальний процес, кейсстаді

Анотація

У статті висвітлюються інноваційні процеси розвитку педагогічних технологій і методів навчання, що дозволяють інтенсифікувати компетентності навчання на заняттях у навчальному закладі задля забезпечення високого рівня професійної підготовки; проведено класифікацію інтерактивності за типами для системи дистанційного  навчання; розглянуто основні принципи інтерактивності у системах  дистанційного навчання на основі інформаційнокомунікаційних  технологій та виділено ряд позитивних результатів; розглянуто науково-теоретичні основи та методичні особливості застосування вебінарів у навчальних закладах; сформульовано можливості та функціональні особливості вебінара, як прогресуючої технології впровадження інтерактивних методів навчання у сучасний  дистанційний освітній процес; досліджено метод кейс-стаді, що дозволяє застосувати теоретичні знання до вирішення практичних завдань; встановлено загальні компетенції, формуванню якихсприяє цей метод.

Біографії авторів

K. Hazdіuk, Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича, Чернівці

аспірант

O. Nikitina, Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут"

к.т.н.

T. Pylypiuk, Кам'янець-Подільський національний університет ім. Івана Огієнка, м. Кам'янець-Подільський

к.т.н.

Посилання

Інноваційні педагогічні технології: теорія та практика використання у вищій школі : монографія / І. І. Доброскок, В. П. Коцур, С. О. Нікітчина, та ін. Переяслав-Хмельниц. держ. пед. ун-т ім. Г. Сковороди, Ін-т пед. освіти і освіти дорослих АПН України. 2008. 284 с.

Феномен інновації: освіта, суспільство, культура : монографія / В. Г. Кремень, В. В. Ільїн, С. В. Пролеєв та ін. Київ, Ін-т обдар. дитини АПН України. 2008. 471 c.

Інновації у вищій освіті: проблеми, досвід, перспективи : монографія / П. Ю. Саух, О. Є. Антонова, О. С. Березюк та ін. Житомир, ЖДУ ім. І. Франка. 2011. 443 с.

Абдалова О. И., Исакова О. Ю., Левшенкова И. П. Особенности использования массовых открытых онлайн-курсов в обучении. Высш. образование сегодня. 2014. № 8. С. 39–41.

Галиця І., Галиця О. Інтелектуально-конкурентні ігри як креативний механізм активізації педагогічного, наукового та інноваційного процесів. Вища школа. № 1. 2011. С. 104–107.

Вахрушева Т. Ю. Інтерактивні технології навчання як засіб активізації навчально-пізнавальної діяльності студентів. Нові технології навчання. Київ. Вип. 47. 2007. С. 64–69.

Коваль Т. І. Підготовка викладачів вищої школи: інформаційні технології у педагогічній діяльності : навч.-метод. посіб. Київ, Вид. центр НЛУ. 2009. 380 с.

Козяр М. М., Зачко О. Б., Рак Т. Є. Віртуальний університет : навч.-метод. посіб. Львів, Львівський державний університет безпеки життєдіяльності. 2009. 168 с.

Морзе Н. В., Ігнатенко О. В. Методичні особливості вебінарів, як інноваційної технології навчання. Інформаційні технології в

освіті. Вип. 5. Херсон : ХДУ. 2010. С. 31–39.

Динцис Д. Методические особенности проведения вебинаров на краткосрочных курсах по методике «in-class» [Methodical features of conducting webinars on short-term courses in the "in-class" method]. URL: http://www.trainings.ru/library/articles/?id=13183 (дата звернення: 10.11.2018).

Thomas G. How to Do Your Case Study: A Guide for Students and Researchers / Gary Thomas // Thousand Oaks, CA: Sage Publications. 2011. PP. xi, 231.

Klonoski R. The case for case studies: Deriving theory from evidence / R. Klonoski // Journal of Business Case Studies. № 9(3). 2013. PP. 264.

REFERENCES:

Innovatsiini pedahohichni tekhnolohii: teoriia ta praktyka vykorystannia u vyshchii shkoli : monohrafiia / I. I. Dobroskok, V. P. Kotsur, S. O. Nikitchyna, ta in. Pereiaslav-Khmelnyts. derzh. ped. un-t im. H. Skovorody, In-t ped. osvity i osvity doroslykh APN Ukrainy. 2008. 284 s.

Fenomen innovatsii: osvita, suspilstvo, kultura : monohrafiia / V. H. Kremen, V. V. Ilin, S. V. Proleiev ta in. Kyiv, In-t obdar. dytyny APN Ukrainy. 2008. 471 c.

Innovatsii u vyshchii osviti: problemy, dosvid, perspektyvy : monohrafiia / P. Yu. Saukh, O. Ye. Antonova, O. S. Bereziuk ta in. Zhytomyr, ZhDU im. I. Franka. 2011. 443 s.

Abdalova O. Y., Ysakova O. Yu., Levshenkova Y. P. Osobennosty yspolzovanyia massovуkh otkrуtуkh onlain-kursov v obuchenyy. Vуssh. obrazovanye sehodnia. 2014. № 8. S. 39–41.

Halytsia I., Halytsia O. Intelektualno-konkurentni ihry yak kreatyvnyi mekhanizm aktyvizatsii pedahohichnoho, naukovoho ta innovatsiinoho protsesiv. Vyshcha shkola. № 1. 2011. S. 104–107.

Vakhrusheva T. Yu. Interaktyvni tekhnolohii navchannia yak zasib aktyvizatsii navchalnopiznavalnoi diialnosti studentiv. Novi tekhnolohii navchannia. Kyiv. Vyp. 47. 2007. S. 64–69.

Koval T. I. Pidhotovka vykladachiv vyshchoi shkoly: informatsiini tekhnolohii u pedahohichnii diialnosti : navch.-metod. posib. Kyiv,

Vyd. tsentr NLU. 2009. 380 s.

Koziar M. M., Zachko O. B., Rak T. Ye. Virtualnyi universytet : navch.-metod. posib. Lviv, Lvivskyi derzhavnyi universytet bezpeky zhyttiediialnosti. 2009. 168 s.

Morze N. V., Ihnatenko O. V. Metodychni osoblyvosti vebinariv, yak innovatsiinoi tekhnolohii navchannia. Informatsiini tekhnolohii v osviti. Vyp. 5. Kherson : KhDU. 2010. S. 31–39.

Dyntsys D. Metodycheskye osobennosty provedenyia vebynarov na kratkosrochnыkh kursakh po metodyke «in-class» [Methodical features of conducting webinars on short-term courses in the "in-class" method]. URL: http://www.trainings.ru/library/articles/?id=13183 (data zvernennia: 10.11.2018).

Thomas G. How to Do Your Case Study: A Guide for Students and Researchers / Gary Thomas // Thousand Oaks, CA: Sage Publications. 2011. PP. xi, 231.

Klonoski R. The case for case studies: Deriving theory from evidence / R. Klonoski // Journal of Business Case Studies. № 9(3). 2013. PP. 264.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-04-26

Номер

Розділ

Статті