THE INFLUENCE OF TECHNOLOGICAL DEVELOPMENT ON THE ELECTRONIC COMMERCE ACTIVITY

Authors

  • A. O. Radko Joint Stock Company State Savings Bank of Ukraine»
  • I. B. Melnyk National University of Water and Environmental Engineering, Rivne)

DOI:

https://doi.org/10.31713/ve4201817

Keywords:

Internet marketing, e-commerce, search engines, Internet network, smartphone.

Abstract

The article reflects Internet marketing as a modern and effective way to promote the company’s products at the market. The role of the media in the Internet has been highlighted and their polarity has been investigated for e-commerce. It is shown the role of smartphones when using information from the Internet. The necessity of using interactive technologies by Ukrainian producers to enter the European market is proved.

Author Biographies

A. O. Radko, Joint Stock Company State Savings Bank of Ukraine»

Candidate of Economics (Ph.D.), Leading Expert

I. B. Melnyk, National University of Water and Environmental Engineering, Rivne)

Post-graduate Student

References

Балик У. О., Колісник М. В. Електронна комерція як елемент системи світового господарства. Вісник Національного університету "Львівська політехніка". Логістика. 2014. № 811. С. 11–19.

Євтушенко Д. Д. Електронний бізнес, електронна комерція, Інтернет-торгівля: сутність та взаємозв’язок понять. Бізнес Інформ. 2014. № 8. С. 184–188.

Курант Т. Електронна комерція як спосіб задоволення попиту на онлайн-ринку. Схід. 2014. № 6. С. 19–24.

Чайковська В. П. Електронна комерція в Україні: сучасний стан та тенденції розвитку. Інтелект XXI. 2016. № 3. С. 38–48.

Бойчук І. В. Практика застосування маркетингу в діяльності вітчизняних промислових підприємств. Вісник ЛКА. Серія: Економічна. Випуск 22. Львів : Вид-во Львівської Комерційної Академії, 2006. 422 c.

Бойчук І. Значення промислового маркетингу в розвитку ринкових економічних відносин в Україні. URL:

http://www.experts.in.ua/baza/analitic/index.php?ELEMENT_ID=42822 (дата звернення: 15.05.2019).

Шкляєва Г. О. Інтерактивні маркетингові комунікації у менеджменті підприємства. Економічний нобелівський вісник. 2014. № 1 (7). С. 509–514.

Ковшун Н. Е., Радько А. О. Управління інтерактивними маркетинговими комунікаціями арохолдингів України. Вісник Дніпропетровського державного аграрно-економічного університету. 2015. № 1. С. 144–150.

ALEXA’S MARKETING STACK. URL: https://try.alexa.com (дата звернення: 15.05.2019).

Consumer Barometer. URL: https://www.consumerbarometer.com (дата звернення: 15.05.2019).

REFERENCES:

Balyk U. O., Kolisnyk M. V. Elektronna komertsiia yak element systemy svitovoho hospodarstva. Visnyk Natsionalnoho universytetu "Lvivska politekhnika". Lohistyka. 2014. № 811. S. 11–19.

Yevtushenko D. D. Elektronnyi biznes, elektronna komertsiia, Internet-torhivlia: sutnist ta vzaiemozviazok poniat. Biznes Inform. 2014. № 8. S. 184–188.

Kurant T. Elektronna komertsiia yak sposib zadovolennia popytu na onlain-rynku. Skhid. 2014. № 6. S. 19–24.

Chaikovska V. P. Elektronna komertsiia v Ukraini: suchasnyi stan ta tendentsii rozvytku. Intelekt XXI. 2016. № 3. S. 38–48.

Boichuk I. V. Praktyka zastosuvannia marketynhu v diialnosti vitchyznianykh promyslovykh pidpryyemstv. Visnyk LKA. Seriia: Ekonomichna. Vypusk 22. Lviv : Vyd-vo Lvivskoi Komertsiinoi Akademii, 2006. 422 c.

Boichuk I. Znachennia promyslovoho ma-rketynhu v rozvytku rynkovykh ekonomichnykh vidnosyn v Ukraini. URL: http://www.experts.in.ua/baza/analitic/index.php?ELEMENT_ID=42822 (data zvernennia: 15.05.2019).

Shkliaieva H. O. Interaktyvni marketynhovi komunikatsii u menedzhmenti pidpryiemstva. Ekonomichnyi nobelivskyi visnyk. 2014. № 1 (7). S. 509–514.

Kovshun N. E., Radko A. O. Upravlinnia interaktyvnymy marketynhovymy komunikatsiiamy arokholdynhiv Ukrainy. Visnyk Dnipropetrovskoho derzhavnoho ahrarno-ekonomichnoho universytetu. 2015. № 1. S. 144–150.

ALEXAS MARKETING STACK. URL: https://try.alexa.com (data zvernennia: 15.05.2019).

Consumer Barometer. URL: https://www.consumerbarometer.com (data zvernennia: 15.05.2019).

Issue

Section

Статьи