PRIORITIZATION OF SOCIAL AND COMMUNICATIVE FUNCTION OF INTERNATIONAL TOURISM ENTERPRISES

Authors

  • M. S. Hankina National University of Water and Environmental Engineering, Rivne

Keywords:

function, enterprises, international, tourism, socialcommunicative, information, clients.

Abstract

The article has analyzed the scientific achievements of the Ukrainian Economic School and has identified common methodological position that fully has identified social and communicative function of international tourism as basical. It was determined that the main segments of interaction of society economic development and mediaareas are: information society and patterns and problems of its formation and development; information infrastructure of society; information security problems; new opportunities for personal development of the information society; problems of democratization in the information society and ways of their solution; information culture and information person security. It is determined that social and communicative functions of the tourist enterprise are closely  together with the social focus of tourism enterprises activity. It is important for young people and for older people, but the focus of tourist activity for members of different ages differs. All customers of tourist companies say that information component of their activity is primary.

Author Biography

M. S. Hankina, National University of Water and Environmental Engineering, Rivne

---

References

Джинджоян В. В. Использование интернет-технологий как современных инструментов маркетинга при продвижении турпродукта: колективна монографія / В. В. Джинджоян // Инновационные образовательные технологии: мировой опыт и его внедрение в подготовку специалистов по экономике и управлению. – Кишинев, 2016.

Жиглей І. В. Регулювання бухгалтерського обліку як інструмент підвищення соціальної відповідальності бізнесу / І. В. Жиглей // Вісник соціально-економічних досліджень : Збірник

наукових праць. – 2009. – № 36. – С. 64–70.

Сазонець І. Л. Національні моделі соціального партнерства та їх вплив на розвиток сумлінної ділової практики / Сазонець І. Л., Тадеєва Н. В.// Бізнес Інформ. – 2016. – № 10. – C. 21–26.

Сазонець І. Л. Чинники формування сумлінної ділової практики корпорацій у сучасній економіці / Сазонець І. Л., Тадеєва Н. В. // Бізнес Інформ. – 2016. – № 11. – C. 65–70.

Сазонець О. М. Міжнародні організації в управлінні людським розвитком: глобалізаційний вимір / Сазонець О. М., Саричев В. І. – Д. : Нова ідеологія, 2012. – 252 с.

Соціальний концепт суспільних та економічних процесів національного розвитку : Колективна монографія [Безтелесна Л. І., Сазонець І. Л. та ін.], за науковою редакцією Безтелесної Л. І. – Рівне : Волин. обереги, 2015. – 184 с.

Сазонець І. Л. Сутність та концептуальні підходи до формування механізму управління підприємствами з надання послуг міжнародного туризму / І. Л. Сазонець, К. С. Стоян // Ефективна економіка [Електронний ресурс]. – 2013. – № 8. – Режим доступу: http://www.economy.nayka.com.ua /?op=1&z=3477

Тарасюк Г. М. Розвиток вітчизняного туризму в контексті світових туристичних тенденцій / Г. М. Тарасюк, О. В. Мілінчук // Науковий вісник Ужгород. націон. ун-ту. Серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство. – 2016. –

№ 7. Частина 3. – 166 с. – С. 127–131.

Ястремська О. М. Якість трудового життя: оцінювання та підвищення : монографія / О. М. Ястремська, О. В. Стаматін, О. О. Ястремська. – Х. : ВД «ІНЖЕК», 2015. – 224 с.

Issue

Section

Статьи