INTERNET MARKETING AS A FORMATION RESOURCE OF IMAGE POLICY AND COMPETITIVENESS OF UNIVERSITY

Authors

  • L. I. Beztelesna National University of Water and Environmental Engineering, Rivne
  • V. B. Vasyliv National University of Water and Environmental Engineering, Rivne

Keywords:

image, university, internet marketing, competitiveness ranking.

Abstract

The essence, classification and policy elements of university image are worked out. It is proved that the use of online marketing and communication technologies in the activities of the universitymanages its image and competitiveness. Advantages of imageformation university online are implied. A gradual formation of aneffective image of the university is determined. The departmentresolutes image policy. The parameters for ranking universitiesonline are given and national leaders in it are presented.

Author Biographies

L. I. Beztelesna, National University of Water and Environmental Engineering, Rivne

Doctor of Economics, Professor

V. B. Vasyliv, National University of Water and Environmental Engineering, Rivne

Candidate of Economics, Associate Professor

References

Шевченко Л. Ендавмент-фонди в інвестиційній стратегії зарубіжних університетів / Л. Шевченко // Україна: аспекти праці. – 2015. – № 1. – С. 8–16.

Кушнір М. Ендавмент як правове увиразнення спроможностей державного управління: зарубіжний досвід та національна перспектива / М. Кушнір // Ефективність державного управління : Збірник наукових праць. – 2012. – Випуск 30. – С. 22–28.

Лазарев В. Н. Управление конкурентоспособностью персонала высшего учебного заведения / В. Н. Лазарев, Е. В. Пирогова. – Ульяновск : УлГТУ, 2010. – 204 с.

Безтелесна Л. І. Управління професійним розвитком науково-

педагогічних працівників : монографія / Безтелесна Л. І., Печенюк А. В. – Рівне : НУВГП, 2016. – 198 с.

Моисеева Н. К. Маркетинг / Н. К. Моисеева // Маркетинг и конкурентоспособность образовательного учреждения. – № 5,

– С. 77.

Котлер Ф. Маркетинг, менеджмент. Экспресс-курс : пер. с

англ. под науч. ред. С. Г. Жильцова [Текст] / Ф. Котлер, К. Л. Келлер. – 3-е изд. – СПб. : Питер, 2007. – 480 с.

Королько В. Г. Основы паблик рилейшнз / В. Г. Королько. – М. : Рефл-бук ; К. : Ваклер, 2005. – 528 с.

Дані досліджень Інтернет-аудиторії України [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.inau.org.ua.

Мельникова О. В. Основні напрями просування освітніх послуг Українськими ВНЗ у мережі Інтернет / О. В. Мельникова // Збірник наукових праць Харківського національного педагогічного університету імені Г.С. Сковороди. «Економіка». – 2015. – Вип. 15. – С. 25.

Рейтинг Webometrics Ranking of World’s Universities [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.euroosvita.net.

Issue

Section

Статьи