RATIONALIZATION OF THE INDUSTRY MARKET DEVELOPMENT

Authors

  • V. M. Kostrychenko National University of Water Management and Nature Resources Use, Rivne

Keywords:

industry market, automobile market, demand, supply, price, development rationalization.

Abstract

The functioning of the automobile market as one of the industry markets isinvestigated in the article. Trends of the market mechanism elements, suchas demand, supply and prices in individual segments of this market areanalyzed. Rational strategic priorities and directions of the automobilemarket development in Ukraine are substantiated.

Author Biography

V. M. Kostrychenko, National University of Water Management and Nature Resources Use, Rivne

Candidate of Economics, Associate Professor

References

Автомобільна статистика України (стислий огляд) за 2008 рік [Електронний ресурс] // Офіційний сайт асоціації автовиробників України. Режим доступу:

URL:http://ukrautoprom.com.ua/index.php?option=

com_docman&task=cat_view&gid=27&dir=DESC&order=name&Itemid=79&limit=5&limitstart=65 – Заголовок з екрану.

Ігнатюк А. І. Структура галузевих ринків України / А. І. Ігнатюк. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.stattionline.org.ua/ekonom/60/8206-struktura-galuzevix-rinkivukra%D1%97ni.html – Заголовок з екрану.

Кривоконь А. Г. Стратегія та перспективи розвитку легкового автомобілебудування в Україні / А. Г. Кривоконь, А. І. Бондаренко // Автомобільний транспорт. – 2012. – № 30. – С. 23–29.

Окландер М. А. Фактори конкурентоспроможності автомобілебудівних підприємств / М. А. Окландер, І. О. Златова // Науковий вісник Херсонського державного університету. Серія: економічні науки. Херсон, 2014. – Вип. 5, Част. 2. – С. 93–99.

Про схвалення Концепції Державної цільової економічної програми розвитку легкового автомобілебудуванняна період до 2020 року: Розпорядження Кабінету Міністрів України від 15.01.2014 № 25-р [Електронний ресурс]. – Режим доступу:

http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/25-2014-%D1%80.

Чикусова М. Ю. Аналіз автомобільного ринку України / М. Ю. Чикусова // Маркетинг в Україні. – 2012. – № 1 (70). – С. 38–45.

Issue

Section

Статьи